باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد هم در این نشست گفت: توافق هسته ای اخیر این فرصت را برای همه جهان فراهم می کند تا با ایران که یک قدرت منطقه ای است، وارد تعاملات اقتصادی و فرهنگی جدید بشوند.
  اعضای شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش به قطعنامه تأیید توافق وین بین ایران و 1+5 رای مثبت دادند. این قطعنامه تحت شماره 2231 در سازمان ملل به ثبت رسید.
طبق این قطعنامه، تمام قطعنامه های پیشین این شورا که ایران را مشمول تحریم ها کرده بودند لغو می شوند و تنها در صورتی مجدداً اعمال خواهند شد که ایران به تعهداتش پایبند نباشد.

همان طور که پیش بینی می شد، هر 15 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت دادند.


در این نشست خانم سامانتا پاور ، نماینده امریکا در سازمان ملل با تاکید بر اهمیت دیپلماسی و مضرات جنگ گفت که آنچه رخ داده، تلاش جمعی برای گریز ار طاعون جنگ بوده است. 

وی از کاهش تعداد سانتریفیوژها و افزوده شدن زمان گریز هسته ای ایران گفت و افزود که بازرسان آژانس اتمی به طور دائمی بر عملکرد هسته ای ایران نظارت خواهند داشت.

به گفته وی توافق به عمل آمده، ایده آل نیست ولی می تواند برای صلح جهانی مفید باشد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: امیدواریم دولت ایران همان گونه که در مذاکرات اعلام کرد با حسن نیت در مسیر توافق شده گام بردارد که این می تواند آثار خوبی در زندگی شهروندان ایرانی داشته باشد و امنیت آمریکا و دوستانش را نیز تامین کند. اگر ایران به تعهداتش عمل نکند، تحریم ها دوباره اعمال می شود.

به اعتقاد پاور، تجریه همگرایی کشورهای عضو دائم شورای امنیت در زمینه پرونده هسته ای ایران می تواند تجریه خوبی برای سازمان ملل در حل مشکلات جهانی باشد.

نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد هم در این نشست گفت: تصویب قطعنامه اخیر در تاریخ این شورا ، لحظه ای تاریخی است و به همه کسانی که در رسیدن به این مرحله بودند، شادباش می گویم. توافق هسته ای اخیر این فرصت را برای همه جهان فراهم می کند  تا با ایران که یک قدرت منطقه ای است، وارد تعاملات اقتصادی و فرهنگی جدید بشوند. ضمن این که از بار تحریم ها کاسته می شود و ایران همانند سایر کشورهای دنیا در مسیر تعامل با دنیا قرار خواهد گرفت. امیدوارم که همه ما به تعهدات مان پایبند باشیم. الان جهان ایمن تر است.
 
تصویب این قطعنامه، کار تندروهای جمهوریخواه آمریکا برای مخالفت با توافق وین را بسیار مشکل می کند زیرا در صورت رد آن، در واقع با قطعنامه ای که کشور خودشان بدان رأی مثبت داده است، مخالفت کرده اند!

عصر ایران -

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی