باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کشف سکه‌های ساسانی در بویین زهرا

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ق.ظ


به دنبال دستگیری دو تن از مجرمان مرتبط با جرائم مواد مخدر در روستای عصمت آباد شهرستان بویین زهرا، تعداد 19 قطعه بزرگ و 10 قطعه کوچک شکسته مربوط به سکه‌های نقره ساسانیان از آنان کشف و ضبط شد.



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌ زهرا از کشف سکه‌های ساسانی و دستگیری عوامل قاچاق آن خبر داد.

ابوالفضل محبی در گفت‌وگو با فارس از کشف سکه‌های ساسانی و دستگیری عوامل قاچاق آن خبر داد و اظهار کرد: به دنبال دستگیری دو تن از مجرمان مرتبط با جرائم مواد مخدر در روستای عصمت آباد شهرستان بویین زهرا، تعداد 19 قطعه بزرگ و 10 قطعه کوچک شکسته مربوط به سکه‌های نقره ساسانیان از آنان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به بررسی‌های فنی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان بویین‌‌ زهرا، یادآور شد: قطعات مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن‌ها به دوره ساسانی می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین‌ زهرا عنوان کرد: قطعات کشف شده که دارای شکستگی بوده، حدود چهار یا پنج سکه است که بسیاری از نقوش درج شده بر روی آن مانند چهره پادشاه ساسانی به خوبی قابل مشاهده است.

محبی ادامه داد: این پرونده در دادسرای شهرستان بویین‌ زهرا ثبت و تحقیقات آن در حال انجام است که پس از تکمیل تحقیقات با آرای لازم در دادگاه صادر می‌شود.

وی بیان کرد: مجرمان این پرونده در حال حاضر با قرار صادره در زندان به‌ سر می‌برند
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی