باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


شورای نگهبان خطای فاحش هیأت های نظارت را جبران کند





از حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان که در قصد آنها برای حفظ نظام تردیدی نیست انتظار می رود، با دست خودشان و به اسم دفاع از نظام ،بزرگ ترین پشتیبانان نظام ، یعنی مردم را از صحنه بیرون نرانند. آنها حتماً می دانند که جمهوری اسلامی ایران منهای مردم، موجودیتی بسیار آسیب پذیر خواهد بود.
عصر ایران - بیش از آنچه انتظار می رفت، ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت ها رخ داد: بیش از نیمی از کاندیداهایی که دعوت نظام را برای حضور در انتخابات لبیک گفته بودند، توسط هیأت های نظارت کنار زده شدند!
البته آنچه رخ داده، توسط هیأت های نظارت در استان ها بوده و امید می رود شورای نگهبان خطای فاحش نمایندگانش را جبران کند و مقدمات برگزاری انتخابات حداکثری - همان گونه که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید دارند - فراهم آورد.

توجه اعضای محترم شورای نگهبان را به آخرین سخنان رهبری درباره انتخابات که ناظر است به هفتم اسفند سال جاری جلب می کنیم:
«‌همه [درانتخابات‌ هفتم اسفند] شرکت کنند حتی کسانی‌ که نظام را قبول ندارند. ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد. ‌انتخابات، مال رهبری نیست. مال ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است. ‌ما همچون گذشته اصرار داریم که همه حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است».

حال سؤال بسیار جدی، محترمانه و عقلانی از اهالی شورای نگهبان این است که چه نسبتی است بین آنچه هیأت های اجرایی مرتکب شده اند و این سخن ولی فقیه؟! تضاد یا تطبیق؟!

وقتی رهبر انقلاب، تصریح می کنند که انتخابات مال رهبری نیست، مال ملت، ایران و نظام است، معنایش این است که انتخابات ، مال شورای نگهبان هم نیست و هیچ کس نباید در مسیر کاستن از مشارکت مردم حرکت کند، چه آن معاند ضدانقلاب که در شبکه های ماهواره ای مردم را تشویق به عدم حضور می کند و چه کسی که در هیأت های اجرایی یا نظارت، حرکتی می کند که نتیجه نهایی اش، خانه نشینی بخش بزرگی از مردم در روز انتخابات است.

اعضای شورای نگهبان به ویژه فقهای آن قطعاً بر مقوله آخرت سوز تضییع حق الناس، وقوف کامل دارند و می دانند که وقتی رهبر انقلاب از حق الناس در انتخابات سخن می گویند، صرفاً راجع به حق کسانی که کاندیدا شده اند سخن نگفته اند بلکه این حقی است راجع به همه کسانی که می توانند رأی دهند. بنابراین ، سخن از حق چند هزار کاندیدای رد یا عدم احراز صلاحیت شده نیست بلکه ماجرای حق دهها میلیون رأی دهنده و حتی بالاتر از آن، 80 میلیون ایرانی است.

جمهوری اسلامی ، برای بقای خود نه به بمب هسته ای وابسته است، نه به اقتصاد نه چندان قدرتمندش و نه به وابستگی اش به قدرت های جهانی. آنچه جمهوری اسلامی را تا کنون حفظ کرده است، حضور دائمی و مشارکت مردم در فرایندهای کشور بوده است و لاغیر.
از این رو، هر آنچه باعث دلسردی مردم از مشارکت در انتخابات شود، ریختن اسید به پای ریشه های نظام است ولو آن که با نیت خیرخواهانه صورت بگیرد.

از حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان که در قصد آنها برای حفظ نظام تردیدی نیست انتظار می رود، با دست خودشان و به اسم دفاع از نظام ،بزرگ ترین پشتیبانان نظام ، یعنی مردم را از صحنه بیرون نرانند. آنها حتماً می دانند که جمهوری اسلامی ایران منهای مردم، موجودیتی بسیار آسیب پذیر خواهد بود؛ امید که با نظام چنین نکنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی