باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین:

۳۹۳ طرح در دهیاری های استان قزوین افتتاح می شود





 کریم حبیبی انبوهی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در استانداری گفت: در ایام دهه مبارک فجر در روستاها و بخشهای استان هم مانند شهرها شاهد به بار نشستن خدمات نظام و دولت هستیم که با افتتاح آنها ذائقه مردم از این خدمات شیرین خواهد شد.

حبیبی انبوهی بیان کرد: در دهه فجر ۳۹۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۲ میلیارد ریال توسط دهیاری ها افتتاح می شود و روستاییان پرتلاش نیز از خدمات زیربنایی برخوردار می شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین یادآورشد: در محدوده شهرستان قزوین ۱۹۸ پروژه با ۱۴۸ میلیارد ریال، بویین زهرا با ۷۶ پروژه و ۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرستان تاکستان با ۳۱ پروژه و ۳۲ میلیارد ریال اعتبار، در آبیک ۲۵ پروژه با ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، در آوج ۳۳ پروژه با ۱۳ میلیارد ریال و در البرز ۳۰ پروژه با ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آماده افتتاح است.

حبیبی انبوهی اظهارداشت: پروژه های یاد شده شامل زیرسازی و آسفالت معابر روستایی در قالب ۱۳۶ پروژه با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۴۶ پروژه جدول گذاری با ۹۷ میلیارد ریال، ۶۶ پروژه بازگشایی، معابر، دیوار حائل، سنگ فرش، المان، ۱۵ پروژه شن ریزی و مخلوط ریزی با شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سه پروژه مدیریت پسماند روستایی با ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، ۱۴ طرح خدمات عمومی شامل گلزار شهدا، گورستان، غسالخانه با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲ پروژه فضای سبز و بوستان و پارک محله با ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، یک پایگاه آتش نشانی با ۸۰۰ میلیون ریال، سایت اطلاع رسانی در دو پروژه با ۴۰ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شود که به طور میانگین برای هر پروژه ۸۹۷ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین تصریح کرد: در سال جاری در دو مقطع افتتاح طرح داشته ایم که در نوبت اول در هفته دولت هم ۲۹۶ طرح با ۲۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی گفت: باذ افتتاح طرح های دهه فجر از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۹ طرح با ۶۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با سال قبل از نظر فیزیکی ۴۵ درصد و ارزش ۱۲۲ درصد افزایش یافته است.

۳۲۰ هزار نفر درروستاهای استان قزوین ساکنند

حبیبی انبوهی در ادامه در خصوص میزان جمعیت روستایی استان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۲۷ درصد جمعیت استان بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

وی گفت: یکی از دغدغه های ما در حوزه روستاها توجه به مسائل زیست محییطی و جمع آوری بهداشتی زباله است که در این راستا با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند برای ساماندهی این موضوع اقدام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین بیان کرد: با تجمیع ماشین آلات دهیاری ها توسط تعاونی های روستای برای جمع آوری،دفع و دفن بهداشتی زباله های روستایی برنامه ریزی کرده ایم و محل هایی برای این کار شناسایی شده است.

حبیبی انبوهی اظهارداشت: ۴۶ خودروی سبک مکانیزه حامل پسماند در سال جاری بین دهیاری ها توزیع شده است.

توزیع ۳۵۸ میلیارد ریال به دهیاریهای استان

وی در خصوص توزیع اعتبارات دهیاری ها نیز گفت: در سال جاری ۳۵۸ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده بین دهیاری های استان توزیع شده است.

 منبع خبرگزاری مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی