باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

 

اولین نمایشگاه سنت و معماری در بوئین زهرا در حال برگزاری است

اولین نمایشگاه آداب و سنن ایرانی در نگاه معماری با استفاده از شبیه سازی  فضا ها با ماکت و وسایل مورد استفاده در روزگار قدیم از تاریخ 11/12/94 لغایت 22/12/94 در سالن نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ولایت به نمایش گذاشته شده است که بازدید کنندگان را به یاد روزگاران نه چندان دور میبرد و با زندگی ساده و بی آلایش آشنا میسازد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا این نمایشگاه با استفاده از تجهیزاتی قدیمی مانند وسایل گرمایش همچون کرسی و علا الدین و وسایل پخت پز همچون گردسوز و ظروف مسی  و پذیرایهای سنتی مانند کشمش و بادام و نخودچی و بسیاری از موارد زیبا و بی نظیر پذیرای بازدید کنندگان است.

این نمایشگاه دارای 8 غرفه با عناوین:

مراسم هفت سین سنتی

مراسم شب یلدا

مراسم پخت سمنو

مراسم چهارشنبه سوری

طرح خانه شمالی ایران

طرح خانه کویری ایران(یزد)

طرح چادر عشایر ایل شاهسون با ملزومات ایل عشایری

و ماکت ها و طرحهای معماری نوین ایرانی است.

این نمایشگاه برای اولین بار در سطح شهرستان بوئین زهرا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از ساعت 9 الی 18 پذیرای بازدید کنندگان عزیز است.

این نمایشگاه به همت گروه معماری به سرپرستی خانم مهندس الهام زارعی دبیر آموزش و پرورش به همراه اعضای  تیم مهندسی به نامهای زهرا حسینی- فرشته زنده دل- سکینه هاشمپور- زهرا صفیعی- فائزه شمس- سارا خسروی خانی - پریسا اینانلو- فریده هامونگردی- زهرا متولی- زینب حاج نقد- فائزه کریم خانی و آقایان سعیدبرزگر کریمی میثم برزگر احمدی- مهدی پور سلیمانی- سیداحمد حسینی- محمد هاشم خانی تهیه و اجرا شده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی