باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



شهردار قزوین:

ظرفیت های قزوین بی نظیر است و می تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود

















قزوین- شهردار قزوین گفت: شهر قزوین با داشتن ظرفیت های فراوان و آثار تاریخی شاخص موقعیت بی نظیری دارد و با برنامه ریزی و تدبیر و مدیریتی هوشمند می تواند مقصد گردشگری شود.

 مسعود نصرتی  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل تالار مفاخر شهرداری برگزار شد اظهارداشت: رسانه ها سهم بزرگی در معرفی شهر قزوین دارند و در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل امیدواریم بتوانیم با تداوم همکاری رسانه ها در رسیدن به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی افزود: سال گذشته برای همه شهرداری های کشور از نظر منابع مالی و اعتباری بسیار سخت و توام با فرازو نشیب های فراوانی بود و انطباق با بودجه های مصوب کار ساده ای نبود اما توانستیم در کارهلا موفق باشیم.

نصرتی بیان کرد: برای شهرداری هایی که در حال اجرای پروژه های عمرانی بودند سال ۹۴ بسیار مشکل و سخت بود ولی مناطقی که فقط دنبال حفظ و نگهداری وضع موجود بودند کار آسان تری داشتند.

شهردار قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین از معدود مناطق کشور است که در شرایط بد مالی در حال تولید زیرساخت و کار عمرانی بود واجرای بلوار، بوستان، تقاطع غیرهم سطح، پروژه های محتوایی که انرژی و هزینه زیادی لازم دارد از کارهای انجام شده است و با همه سختی ها بودجه شهرداری هم محقق شد.

وی بیان کرد: شیوه نگرش به شهرداری باید تغییر کند و در مسیر اهداف چشم انداز قرار گیرد تا بتوانیم به هدف برسیم که در سال گذشته بعد از یک سری کارهای اساسی که باید برای جذب سرمایه گذار انجام می شد توانستیم در حوزه بین الملل هم به دستاوردهای خوبی برسیم.

قزوین پایلوت شکوفایی شهری      

نصرتی گفت: برای جذب سرمایه گذار و معرفی شهر قزوین اقدام موثری صورت گرفت و کارهای انجام شده موجب شد در میان ۳۸ کشور بتوانیم قزوین را به عنوان پایلوت شکوفایی شهری معرفی کنیم که این کار بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد:ازسال ۲۰۱۲ اسکان بشر سازمان ملل متحد ابتکار عمل شکوفایی شهری را آغاز کرد و با معرفی شش شاخص سنجش و ارزیابی صورت گرفت و پس از سه سال فعالیت با آموزش و فرهنگ سازی به جمع بندی رسیدند تا یک شهر به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب شود که قزوین نامزد این طرح مهم بود.

شهردار گفت: در این زمینه باید سندی تهیه شود و سرمایه گذاری هایی از سوی بانکها، بنگاهها صورت گیرد تا بتوانیم این شهر را معرفی کنیم که در روند کار هر شهر با مشخصه هایی مورد بررسی قرار گرفت و از میان ۶۴ شهری که از۳۸ کشور نامزد بودند خوشبختانه قزوین توانست رای هیئت داوران را جلب کند و انتخاب شود.

وی اضافه کرد: در سه ماه آینده باید سند شهری برای پایلوت شدن در طرح پایلوت شکوفایی شهری آماده شود و به تصویب اسکان بشر سازمان ملل برسد که با تصویب آن بالاترین سند بین المللی شهری در استان عملیاتی خواهد شد.

نصرتی تصریح کرد: بعد از شرایط برجام پایلوت شدن قزوین در عرصه شکوفایی شهری افتخاری بزرگ برای کشور و استان است که امیدواریم با تصویب سند آن بتوانیم کار را اجرایی کنیم.

پیگیری راه اندازی قطار سریع السیر قزوین به تهران

شهردار قزوین با اشاره به مهمترین برنامه های امسال شهرداری تصریح کرد: مطالعه راه اندازی قطار سریع السیر قزوین به تهران انجام شده که با مشارکت دولت، شهرداری، فاینانس، بخش خصوصی و همکاری قرارگاه خاتم و مشاوره یک شرکت خارجی عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای حل موضوع فرودگاه قزوین جلسات متعددی برگزار شده وامیدواریم تا تیرماه بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم و مذاکراتی با شرکت هواپیمایی هما انجام شده و اگر بتوانیم هواپیماهای ۴۰ نفر را به قزوین بیاوریم کار بزرگی صورت گرفته است.

نصرتی گفت: پروژه های شهری با سرعت انجام می شود و از مجموع ۲۰ تقاطع غیر هم سطح در حال اجرا تاکنون ۴ تقاطع نیمه تمام است که دو طرح امسال و دو طرح در سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بسیاری از بلوارها آماده شده و زیرساختها مهیاست و فازهای بعدی بوستان باراجین و دهکده طبیعت به بهره برداری رسیده و با برگزاری روز حیات وحش گام موثری برای معرفی قزوین برداشته شده است.

شهردار قزوین اظهارداشت: در حوزه گردشگری هرچند خود را متولی نمی دانیم اما به دلیل حجم گسترده سرمایه گذاری انجام شده نسبت به آن احساس مسئولیت می کنیم به همین دلیل برای رونق گردشگری داخلی و خارجی برنامه ریزی کرده ایم این تا این کار محقق شود.

وی یادآورشد: در سال ۹۵ قزوین را متفاوت دیده ایم و زیرساختهای گردشگری در حال به نتیجه رسیدن است و با برنامه های متنوعی که اجرا کرده ایم و در دست اجرا داریم امیدواریم قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

نصرتی اظهارداشت: برپایی جشنواره بازی و اسباب بازی موجب شد شهر قزوین که در سالهای قبل در ایام نوروز در تاریکی و تعطیلی فرو می رفت و کاسبی و بازار کساد بود به یک شهر پویا و بانشاط تبدیل شده و به اقتصاد استان هم کمک شود.

وی گفت: بازدید ۱۰۵ هزار نفر از جشنواره بازی و اسباب بازی و بنای تاریخی سعدالسلطنه موجب نشاط و شادابی در شهر شد و اصناف هم از رونق گرفتن بازار در ایام نوروز ابراز رضایت کردند که نشان داد مسیر ما درست است.

نصرتی اظهارداشت: با این حرکت فرهنگی هم مردم از بناهای تاریخی دیدن کردند و هم کودکانشان در فضایی زیبا با بازی و اسباب بازی های قدیمی و جدید و هویت فرهنگی خود آشنا شدند و میهمانان هم فرصت یافتند در روزهایی که خیلی کارها تعطیل است ساعات خوشی را با مجموعه های برنامه های متنوع فرهنگی پر کنند.

وی تصریح کرد: قزوین شهر بی نظیری است و د ر شرایی که یک رستوران در گوشه ای از یک شهر می تواند جذابیتی برای ورود مردم به یک منطقه ایجاد کند اگر ما با این همه آثار تاریخی، طبیعت زیبا و چشم اندازهای فراوان نتوانیم مردم را به قزوین بیاوریم بیانگر ناتوانی ما مسئولان است.      


منبع خبرنگار مهر،

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی