باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بخشداران در مدیریت تجهیزات دهیاران اختیار تام دارند

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ




حبیبی در نشست شوراها و دهیاران بخش شال:

بخشداران در مدیریت تجهیزات دهیاران اختیار تام دارند



حبیبی در نشست شوراها و دهیاران بخش شال:

بخشداران در مدیریت تجهیزات دهیاران اختیار تام دارند




ماشین آلات واگذار شده به دهیاری ها جهت بهره برداری تمام روستاهای استان بوده و بخشداران جهت تعریف گستره خدماتی و مدیریت بهره برداری از این امکانات نماینده تام الاختیار دولت هستند.

کریم حبیبی انبوهی که در نشست اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش شال سخن می گفت با بیان مطالب فوق افزود: قانون تاسیس دهیاری های خودکفا تحقق خارجی نیافته است و دهیاری ها عملا بیش از 95% وابسته به منابع اعتباری دولتی که از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود می باشند و این امر در مورد ماشین آلات هم که از محل اعتبارات مذکور خریداری می شود صادق است و لذا دولت باید به نحوه هزینه کرد اعتبارات و مدیریت بهره برداری از تجهیزاتی که واگذار می نماید تصمیم گیری و نظارت نماید که این مهم توسط بخشداران به عنوان نمایندگان عالی در بخش ها تفویض شده است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید از تدابیر بخشداران تبعیت نمایند.



ایشان با انتقاد از سوء مدیریت بهره برداری از امکانات دهیاری ها گفت: هر 5/1 دهیاری استان از یکی از انواع ماشین آلات خدماتی و عمرانی برخوردار است ولی عملا میانگین استفاده از ظرفیت آنها کمتر از 30% است که این امر ناشی از نگاه بخشی مدیران روستایی به این ماشین آلات است که با مدیریت جامع  بهره برداری  توسط بخشداران بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی دفتر امور روستایی این نقیصه قابل رفع می باشد.
ایشان تشکیل شرکت های تعاونی دهیاری ها را با اتکا و اعتماد بر تجمع ماشین آلات دهیاری ها دانست و گفت: با تجمیع ماشین آلات دهیاری ها توان فنی و مالی تعاونی های دهیاری ها افزایش یافته و متقابلا هزینه های تمام شده پروژه ها و نیز خدماتی  کاهش می یابد.






حبیبی با اشاره به مدیریت پسماندبه عنوان  یکی از وظایف اصلی دهیاری ها گفت: با تجمیع ماشین آلات و مدیریت بهره برداری یکپارچه از آنها در قالب شرکت های تعاونی این امر مهم هم بخوی سامان یافته و معضل زیست محیطی ناشی از آن هم حل می شود.
یادآوری می شود در آغاز این جلسه آقا علیخانی بخشدار شال برنامه های این بخشداری را در راستای توسعه روستایی ارائه نمود و دهیاران نیز گزارشی از فعالیت های عمرانی سال گذشته خویش  ارائه کردند.


 اداره کل روابط عمومی استانداری ،


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی