باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر





یک میلیون مترمربع عملیات آسفالت در روستاهای استان انجام شد




حبیبی انبوهی بیان کرد: حجم آسفالت معابر روستایی قزوین در سال گذشته معادل ۱۲ سال گذشته است که این کار توانسته است رضایت ساکنان را فراهم کند.

"کریم حبیبی انبوهی" در نخستین نشست مشورتی بخشداران استان اظهارداشت: در دو سال گذشته به منظور تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها بیش از ۴ میلیارد تومان اختصاص داده شد.
وی گفت: تدوین سند راهبردی توسعه روستایی  و تدوین سند توسعه ۲۰ روستای نمونه استان قزوین از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته توسط دفتر روستایی استانداری انجام شد.
وی افزود: یکی از مسائل مهم روستاها مناسب سازی جاده های دسترسی و روکش آسفالت مسیرهاست که در یک حرکت جهادی در سال گذشته در این زمینه اقدامات شاخصی انجام شد.
حبیبی انبوهی بیان کرد: حجم آسفالت معابر روستایی قزوین در سال گذشته معادل ۱۲ سال گذشته است که این کار توانسته است رضایت ساکنان را فراهم کند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون مترمربع عملیات آسفالت در روستاهای استان انجام شد که این فعالیت به توسعه روستاها و عمران مناطق کمک می کند.
کریم حبیبی انبوهی با ارائه گزارش عملکرد دفتر امور روستایی و شوراها ی استانداری قزوین اظهارداشت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ تن قیر یارانه ای بین دهیاریهای استان توزیع شد که این حجم از عملیات آسفالت معابر روستایی استان  از تاریخ تأسیس دهیاریهای استان تا کنون بی سابقه است.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری تصریح کرد: تعداد پروژه های اجرا شده توسط دهیاریها در سال گذشته ۶۸۹ پروژه می باشد درحالیکه در سال ۹۳ تعداد پروژه های دهیاری ها  ۴۷۸ پروژه بود و این حجم کار بیانگر رشد ۶۹ درصدی فعالیتهای عمرانی است.



حبیبی انبوهی گفت:  در سال ۹۴ تعداد ۱۳ دستگاه  ماشین آلات شامل خودروی آتش نشانی، خودروی حمل زباله مکانیزه، نیسان حمل زباله، بیل بکهو، مینی لودر و کمپرسی سبک و نیمه سنگین بین دهیاریها توزیع شد.
وی اظهارداشت: در سال گذشته اعتبارات توزیع شده در بین دهیاریها ۵۰۸ میلیارد ریال بود که نسبه به سال قبل از آن که ۴۳۱  میلیارد ریال افزایش خوبی یافته است.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری یادآورشد: در سال گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۴۶۴ نفرساعت دوره آموزشی برای  دهیاران برگزار شد درحالی که دوره های آموزشی برگزار شده برای دهیاران در سال۹۳ برابر با ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت بود.
وی گفت: در سال گذشته ۲۳ شرکت تعاونی دهیاران در سطح ۱۹ بخش تاسیس شده و ساماندهی پسماند تمام روستاهای دارای دهیاری به شکل نظام مند برنامه ریزی شده صورت می گیرد.
حبیبی انبوهی یادآورشد: توسعه پایدار روستایی زمانی محقق می شود که مدیران و مردم دغدغه زیست محیطی داشته باشند و  در راستای ساماندهی پسماندهای روستایی در استان قزوین کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی پسماند روستایی در استان قزوین تشکیل شده و فعالیت خوبی دارد.




مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز دهیاری‌های استان قزوین اضافه کرد: در دو سال گذشته حدود  ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز دهیاری‌های این استان اختصاص یافته است.
حبیبی‌انبوهی ادامه داد: در حوزه تأمین ماشین‌آلات دهیاری‌ها ۴۵ دستگاه خودروی نیسان تحویل شده که کاربرد چندانی ندارد و در حال حاضر به صورت متوسط هر دو روستا یک خودروی نیسان دارد که مکانیزه نیست و کاربرد ندارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین تصریح کرد:۹۰ دستگاه خودروی نیسان در اختیار دهیاری‌های استان قزوین قرار گرفت و امروز دهیاری‌های استان به گورستان ماشین‌آلات تبدیل شده است.





حبیبی‌انبوهی گفت: درخواست می کنیم مدت زمان استفاده و فروش این خودروها که در حال حاضر ۱۵ سال است، کمتر شود تا بتوانیم با فروش آن‌ها ماشین‌آلات ویژه حمل پسماند را تامین کنیم.

اداره کل روابط عمومی استانداری ،




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی