باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

همزمان با هفته بزرگداشت هفته میراث فرهنگی:

 

بازدیده نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج  و مدیر کل مدیرکل آثار میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان قزوین از کاروانسرای حجیب  کردند




 

حضرتی افزود: با منابع عمرانی استانی حتی یک متر بند کشی هم نمی توان انجام داد وبایستی این منابع در مجمع نمایندگان استان بازنگری شود و نیز می بایستی با ایجاد انگیزه به بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ،شرایط مناسبی درجهت حفظ ونگهداری میراث فرهنگی محیا نمود.

مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی با حضورروح الله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان بویین زهرا، محمدعلی حضرتی مدیرکل آثار میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان قزوین، جمعی از مسئولین و مردم شهرستان بویین زهرا در کاروانسرای چهارصدساله روستای هجیب برگزار شد.

 

دراین مراسم محمود کیومرثی از ساکنین روستای هجیب به نمایندگی از عشایر و روستانشینان این منطقه با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی از مشکلات این منطقه به همت مردم ومسئولین مرتفع گردیده اظهار داشت: این روستای تاریخی هنوز در بسیاری حوزه­ ها در معرض بسیاری از مشکلات قرار دارد وبه نظر می رسد این منطقه از برخی جهات بخصوص مرمت ونگهداری آثار تاریخی مورد بی­ مهری قرار گرفته است.




 

کیومرثی با اشاره به این که امروزه صنعت گردشگری از مهمترین صنایع درآمدزای دنیاست افزود:جای تعجب است که این منطقه با وجود پتانسیل بسیار بالا در زمینه جذب گردشگر، ازساده­ ترین امکانات رفاهی بی­ بهره است واین موضوع نه تنها باعث عدم جلب توجه گردشگران به این منطقه شده، بلکه موجبات آن را فراهم آورده تا مردم بومی هم که به حق اصلی ترین حافظان کاروانسرای هجیب هستند به شهرها مهاجرت کنند.

 

وی افزود:روستای تاریخی هجیب در حالی از انرژی گاز محروم است که سه شاه لوله اصلی گاز از کنار آن عبور می­ کند.

 





 در این مراسم روح اله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان ها ی بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش اصلی در حفاظت از آثار باستانی بعهده مردم است گفت: با شروع به کار مجلس دهم فعالانه پیگیر حل مشکلات این منطقه خواهم بود.

 

بابایی صالح اظهار داشت : قرار است لوله کشی گاز از کارخانه سیمان سفید ساوه که در پنج کیلومتری هجیب واقع شده به روستا منتقل شود وبا حفر چاه عمیق نیز آب شرب روستا که باخشک شدن قناتها دچار مشکل شده بود تامین خواهد شد.

 




مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر سیاستگذاریهای غلط در حوزه میراث فرهنگی وگردشگری درگذشته اذعان کرد: سال گذشته حتی اگر صد در صد اعتبارات اختصاص یافته به میراث فرهنگی را دریافت می­کردیم تماما صرف پرداخت حقوق نیروهای طرحی وشرکتی می­ شد.

 

حضرتی افزود: با منابع عمرانی استانی حتی یک متر بند کشی هم نمی توان انجام داد وبایستی این منابع در مجمع نمایندگان استان بازنگری شود و نیز می بایستی با ایجاد انگیزه به بخش خصوصی برای ورود به این حوزه ،شرایط مناسبی درجهت حفظ ونگهداری میراث فرهنگی محیا نمود.



 

حضرتی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر200میلیون تومان برای کاروانسرای هجیب هزینه شده ودستکم 2میلیارد تومان برای مرمت این بنا نیاز است، گفت: نماینده قبلی شهرستان بویین زهرا با ما همکاری نکرد وامیدواریم با حضور نماینده جدید وهمگرایی بین مسئولین و اهالی شهرستان آثار تاریخی را سرپا نگه داریم.


عکس ولی اله حسین زاده

 منبع عصر خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

این بنده خدا نجاتی میراث را جور دیگری درک کرده و اومده اینجا شاید ارثی و ...عایدش بشه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی