باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا برگزار شد






پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا با حضور حجت ا لا سلام و المسلمین زرینه امام جمعه بوئین زهرا  و ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا ، ارسلان قاسمی فرماندار ، ابوالفضل جهانگیربخت دبیر شورای فرهنگ عمومی  و سایر اعضا در دفتر امام جمعه بوئین زهرا برگزار شد

در این جلسه  حجت الاسلام والمسلمین محمد زرینه رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به مردم ایران تبریک گفت و اظهار داشت؛ در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی  مقام معظم رهبری دو پیام به این مجلس ارسال فرمودند که معظم له در یکی از این پیامها فرمودند؛ اقتصاد مقاوم و فرهنگ اسلامی دو اولویت مهم و اساسی کشور است. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا به حضوربابایی صالح نماینده جدید مردم شهرستانهای بوئین زهرا و آوج به عنوان عضو جدید شورای فرهنگ عمومی شهرستان خیر مقدم گفت و از نماینده سابق در این شورا تشکر کرد و تصریح کرد؛ در دوره نمایندگی نماینده سابق این شهرستان ایشان توانست اعتبارات و کارهای بزرگی برای شهرستان انجام  دهد که جای تقدیر و تشکر دارد و از نماینده جدید مردم خواست با همکاری و هماهنگی با همه بتوانیم این شهرستان را پیش از پیش به سوی پیشرفت هدایت کنیم

ایشان به فرمایش دیگر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود؛ حضرت آقا در بحث مدیریت ها  فرمودند ؛ چه بسا فلسفه حضور ما در کسوت مدیریتی کشور بحث پیاده کردن اسلام است و نه چیز دیگر و با این فرمایش معظم له مدیران باید اولویت کاری خویش را برنامه های اسلامی قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه افزود؛ این شهرستان از نبود حوزه علمیه برادارن رنج می برد که امیدواریم مسئولین و متولیان امر در راستای احداث حوزه علمیه گامهایی را بردارند.




فضا سازی و تزئین  ادارات و معابر در ماه مبارک رمضان از سوی دستگاههای فرهنگی و ساماندهی مراسم عروسی و عزا  از دیگر مباحث مطرح شده از سوی رئیس شورای فرهنگ عمومی بود

در ادامه ارسلان قاسمی فرماندار شهرستان بوئین زهرا به مقوله مهم فرهنگ اشاره و اظهار داشت ؛ مقوله فرهنگ یک بحث بزرگ و عملیاتی است و ما باید بتوانیم فرهنگ را در بستر جامعه عملیاتی کنیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه گفت ما دغدغه های امام جمعه محترم را درباره فرهنگ درک می کنیم و ما باید بتوانیم فرهنگ را که زیر بنای همه چیز می باشد بصورت یک ساختار زیر بنایی اجرایی کنیم.

وی  به بحث اقتصاد اشاره و تصریح کرد؛ همانگونه که مستحضرید اقتصاد زیر بنای یک جامعه است و در عین حال فرهنگ نیز از اساسی ترین زیر بنا های یک کشور به شمار می رود و شعار توسعه یافتگی از مجاری فرهنگ آن جامعه می گذرد.




فرماندار بوئین زهرا به مسئله اجتماعی  فرهنگ اشاره کرد و گفت؛ چند عامل اساسی وجود دارد که از دغدغه های فرهنگی ایجاد می شود که مسئله طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، فساد و فحشاء، وسکونت های بحرانی و حاشیه نشینی از جمله اینهاست.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی در پایان از مسئولان و دلسوزان خواست در زمان تعریف شده به مسائل سیاسی بپردازند و بعد از آن با همکاری و تعامل برای پیشبرد اهداف عالیه نظام با همدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خویش در رابطه با دستور جلسه پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی