باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری:

طرح های اقتصادی روستایی از 15 درصد یارانه برخوردار می شوند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: بخشداران باید در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به شناسایی روستاهای مستعد و دارای ظرفیت بپردازند.

"کریم حبیبی انبوهی"  در نشست مشورتی بخشداران استان اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی فراتر از یک الزام قانونی و تکلیف شرعی است بلکه می توان گفت وظیفه حیاتی در این برهه زمانی است.
وی در ادامه افزود:اقتصاد مقاومتی  یکی از مباحث مهم و جدی در این دوره از تاریخ کشور است ، و همه برای بقا و حفظ انقلاب اسلامی باید این موضوع را وظیفه خود بدانند.
حبیبی انبوهی در ادامه بیان کرد:  طرح ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قزوین ذیل 12 برنامه تعریف و مشخص شده است و در کارگروه های اقتصادی مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: در طی این سال ها، هزینه های بسیاری صرف توسعه روستایی شده است و به لحاظ آماری اقدامات زیادی صورت گرفته اما این امور در نهایت منتج به توسعه روستا ها نشده است.
حبیبی انبوهی گفت: اگر هزینه ها و اعتباراتی که در روستا صورت گرفت ، به صورت وام قرض الحسنه به افراد ارائه می شد ، شاید تاثیرش در توسعه روستایی در حال حاضر مشهود تر بود .




وی ابراز کرد: گردش مالی بعضی دهیاری ها به مراتب بیشتر از چند شهرداری استان است ، حال اگر بخشی از اعتبارات دهیاری ها با هماهنگی های لازم در راستای اجرای پروژه های اقتصادی در روستا انجام شود شاهد توسعه روستایی خواهیم بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تصریح کرد: طرح های با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.
وی اظهارداشت: در حوزه روستایی ظرفیت های مناطق نمونه در 20 روستا شناسایی و مشخص شده اند و در اجرای این طرح مورد توجه قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به انتخاب 20 روستای استان قزوین از هر بخش یک روستا برای فعال کردن ظرفیت ها و توانمندی های آنها در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی که از دو سال گذشته کلید خورده است، اظهار کرد: این موضوع الگوی مناسبی است و باید آنرا در سطح دیگر روستاهای استان نیز تعمیم داد.
حبیبی انبوهی در ادامه گفت: در زمینه شناسایی ظرفیت روستاها موفق بودیم اما در هماهنگی و همکاری دستگاه ها مشکل داشته ایم ،باید برای هریک از روستاها یک سند روستایی نوشته شود و ظرفیت روستاهایی که تا کنون شناخته نشده، مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: توسعه روستایی باید مبتنی بر مشارکت مردم باشد ، زیرا که در این برهه زمانی نیازمند مشارکت مردمی هستیم .
حبیبی انبوهی در ادامه بیان داشت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در روستاها ابتدا باید ظرفیت های روستاها شناسانده شود و در ادامه همگرایی وحدت اجتماعی در این روستا وجود داشته باشد ، دراین صورت می توان ظرفیت های اقتصادی یک روستا را به صورت صحیح شناسایی کرد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای براجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سطح روستاهای استان با همراهی و نظارت بخشداری ها تاکید کرد و گفت: ارزیابی عملکرد بخشداران به توانمندی آنها در اجرا و پیشبرد این طرح ها بستگی دارد.
وی افزود : یکی دیگر از اموری که باید پیگیری شود ، فعال سازی اقتصادی روستاهای حاشیه نواحی صنعتی است، و در این راستا روستاهایی که پیرامون شهرک های صنعتی وجود دارند ،باید مورد توجه و استقبال قرار گرفته و این روستاها در توسعه روستایی در اولویت قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به عقد تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری با بانک سینا و بنیاد علوی برای ارائه کمک های مالی به منظور اجرای طرح های اقتصادی در سطح روستاهای کشور، اظهار کرد: بخشداران باید دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را نسبت به این تفاهم نامه آگاه سازند.
حبیبی گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه، طرح های اقتصادی در روستاها بدون هیچ گونه شرط و محدودیت از 15 درصد یارانه برخوردار می شوند، به آن معنا که این رقم از سود تسهیلات بانکی مربوط به طرح های روستایی کسر می شود.
در این نشست بخشداران استان قزوین در خصوص راه های اجرای طرح های اقتصادی در مناطق روستایی، توانمندسازی روستائیان در زمینه های شغلی و اجرا و ساماندهی طرح های هادی با هدف توسعه عمرانی روستاها به بحث و گفت و گو پرداختند

 اداره کل روابط عمومی استانداری ،
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی