باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



فولیان رییس حوزه قضایی بخش رامند:

تسریع در روند رسیدگی پرونده ها و اجرای احکام از اولویت های اصلی دادگاه بخش رامند در سال گذشته بوده است. "



 

علی فولیان رییس حوزه قضایی بخش رامند در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه  و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بویژه  ایام لیالی قدر  و گرامیداشت  یادو خاطره شهدای هفتم تیر خاصه آیت اله شهید بهشتی اظهار کرد :  از دیدگاه امام  خمینی (ره)  بهشتی یک ملت برای ملت ایران بود .

وی ادامه داد : یاد و خاطره شهداء انقلاب اسلامی و همچنین شهدای هشت سال دفاع مقدس  و شهدا مدافعان حرم  را نیز گرامی می داریم چرا که آرامش، امنیت و پیشرفت امروز کشور عزیز مان را مرهون و مدیون ایثار گری شهدا و صبر و استقامت خانواده های معظم شهداء می دانیم و به برکت همین خون شهداء است که هر روز درخت انقلاب اسلامی تنومند تر و پربارتر شده است. 

فولیان سپس ماه مبارک رمضان را بهار قران توصیف نمود و خاطرنشان کرد :  همه ما باید تلاش کنیم  تا فضای قرانی را در دل خود پر بارتر کنیم و از فضای معنوی این ماه در امر قضا و عدالت نهایت بهره را ببریم.

رییس دادگاه بخش رامند در بخش دیگری از سخنان خود کار قضایی را دارای حساسیت و اهمیت برشمرد و تصریح کرد :  شاید خیلی از کار ها و مسئولیت ها توام با سختی باشد اما هیچ کاری سختی و مشقت کار قضاوت را ندارد به همین دلیل فعالیت در امور قضایی در زمره مشاغل سخت و پرزحمت  است.

این مقام مسئول اجرای عدالت را یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضا ذکر نمود و عنوان کرد : مردم از مجموعه قوه قضائیه  اجرای عدالت  را انتظار دارند که این انتظاریک مطالبه به حق است .




فولیان در ادامه هفته قوه قضائیه را فرصت مناسبی برای ارایه  آمار عملکرد و خدمت رسانی های  انجام شده  دانست و گفت : در مجموعه دادگاه بخش رامند در سال گذشته در راستای سیاست ها و راهبردهای قوه قضائیه ، همچنین اهداف و اولویتهای  مد نظر مجموعه دادگستری کل استان قزوین  در جهت احقاق حق و عدالت گستری فعالیت های بسیار خوب و تحول افرینی در بخش های مختلف صورت گرفته است.

رییس دادگاه بخش رامند سپس با تاکید بر اینکه  واکنش  این دادگاه  در برابر رفتار های مجرمانه پر خطر  و بر هم زنندگان امنیت و آرامش  جامعه  توام با جدیت و قاطعیت بوده است عنوان کرد:   همین سیاست  و تدابیر  پیشگیرانه اتخاذ شده باعث افزایش امنیت در جامعه فعلی  شده است.

وی یاداور شد : امنیت سال های اخیر  این بخش نسبت به سال های گذشته  از شرایط و وضعیت بسیار بهتری برخوردار است .

رییس دادگاه بخش رامند تاکید کرد : البته رویکرد  این دادگاه  در بسیاری از پرونده ها با استمداد از یافته های  علم جرم شناسی و با لحاظ اهداف مجازاتها  در صورت احراز شرایط قانونی ،استفاده از تاسیسات ارفاقی و ابزارهای غیر کیفری چون تعلیق اجرای مجازات ،تعویق صدور حکم، حکم به معافیت از کیفر  ، استفاده از ازادی مشروط ،  تخفیف مجازات ،قرار بایگانی کردن پروند  و ... است .




فولیان  در ادامه تسریع در روند رسیدگی به پروند ها و همچنین سرعت در اجرای احکام مدنی و کیفری را  از جمله موفقیت های مجموعه دادگاه بخش رامند عنوان کرد و گفت : تسریع در روند رسیدگی به پروند ها و همچنین سرعت در اجرای احکام مدنی و کیفری اثار اجتماعی خوبی  در بین مردم  به همراه داشته است.

 این مقام مسئول افزود :  در سال 1394 در مجموع 1505 فقره پرونده در این دادگاه تشکیل شده  که از این تعداد 1314 پروند به طور کامل رسیدگی و مختومه گردیده و بقیه پرونده ها نیز در مراحل دادرسی قراردارد  و در واقع در حال حاضر در مجموعه دادگاه بخش رامند پرونده راکدی وجود ندارد.

رییس دادگاه بخش رامند  در خصوص مدت زمان رسیدگی  به پروند ها در دادگاه بخش رامند خاطرنشان کرد :   مدت زمان رسیدگی به پروند ها  به 48 روز کاهش پیدا کرده است.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی