باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


جهانگیر بخت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا خبرداد :

ثبت نام 150 نفر برای شرکت در  برنامه های فرهنگی و هنری  در ایام تابستان


ابولفضل جهانگیر بخت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا  در گفتگویی  با خبرنگار ما در زمینه برنامه های  و فعالیت های  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا  برای فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان  انجام داده است که در ادامه تقدیم خوانندگا گرامی می گردد

 

اقای جهانگیر بخت ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار داده اید بفرمائید با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت، چه برنامه هایی برای پرنمودن اوقات فراغت دارید؟

در رابطه با اوقات فراغت متاسفانه موازی کاری زیادی انجام می شود و هر اداره به سهم خود اقدام به برگزاری کلاسهایی می نماید. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طبق سنوات گذشته و در طول سال، کلاسهای فرهنگی و هنری را زیر نظر انجمن ها و کانونهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار می نماید.

کلاس های سال جاری نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟

    به دلیل کمبود بودجه متاسفانه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همچون سال گذشته با مشکلاتی مواجه بوده اما این اداره حد الامکان سعی  نموده تا با مشارکت ارگان ها و ادارات دیگر، برنامه های ذکر شده را انجام دهد.

اقدام دیگری که صورت گرفته، خودگران کردن کلاسهای هنری در سال جاریست.در سنوات گذشته این اداره برای کلاس های آموزشی هزینه پرداخت می کرد.

در مجموع چند نفر هنرجو در کلاس های شما در فصل تابستان شرکت می کنند؟

     طبق آمار ثبت نامی، حدود 150 نفر در کلاس ها ثبت نام کرده اند که احتمالا چند درصدی هم افزایش پیدا کند.

در پایان دوره های آموزشی چه مدرکی به شرکت کنندگان می دهید؟

    در پایان دوره های آموزشی بنابر درخواست هنرآموزان، گواهی شرکت در کلاس ها برای آنها صادر می شود. فقط در رشته خوشنویسی است که در سال سه بار آزمون کشوری برای آن برگزار می شود و به قبول شدگان نیز مدرک کشوری دوره مذکور ارائه می گردد.

برنامه های شما در سایر مناطق و بخش های شهرستان، چه می باشد؟

     علاوه بر مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شهر بویین زهرا، خانه فرهنگ دانسفهان را در بخش رامند در حال فعالیت داریم که برنامه هایی را طبق مصوبات اداره کل، در آن بخش نیز اجرا      می کنیم. از جمله کلاسهای قرآنی، خوشنویسی، موسیقی و اجرا و برگزاری  برنامه های فرهنگی و هنری مختلف شامل محفل انس با قرآن، نمایشگاه و ایستگاه نقاشی و طراحی در مناسبت های مختلف

برنامه های تابستانی شما، در چه رده های سنی برگزار می گردد؟

محدودیت سنی برای شرکت در کلاس های آموزشی وجود ندارد و از هر شخصی که توانایی شرکت در کلاس ها را داشته باشد، ثبت نام به عمل می آید. اما براساس آمار، جوانان و نوجوانان بیشترین  شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. قابل ذکر هست که در رده سنی کودکان نیز کلاس هایی در حال برگزاریست.

از چه اساتیدی در کلاس های تابستانی استفاده می کنید؟

تمام سعی و تلاش ما بر این بوده که از نیروهای بومی برای آموزش استفاده نمائیم و تا حد زیادی نیز در این امر موفق بوده ایم بطوری که در حال حاضر80 درصد اساتید از نیروهای بومی شهرستان بوده و بقیه از اساتید مجرب استانی می باشند.

 

در پایان لازم می دانم از کلیه مسئولین شهرستان بوئین زهرا، ائمه جمعه و جماعات شهرستان، فرماندار محترم، بخشداران و شهرداران  که ما را در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری یاری می نمایند تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم با تکمیل خانه فرهنگ شال، در این بخش از شهرستان نیز به ارائه خدمات فرهنگی بپردازیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی