باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر






رصد ستارگان از بام کاروانسرای تاریخی هجیب ؛

کاروانسرای تاریخی هجیب در شب بارش شهابی میزبان گردشگران بود

 

همزمان با شب بارش شهابی و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، کاروانسرای تاریخی هجیب شهرستان بوئین زهرا میزبان تور گردشگری رصد ستارگان و شهاب سنگ‌ها بود.

 

نجاتی شکری مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا با اعلام این خبر گفت: همزمان با شب بارش شهابی در شب 22 مرداد ماه دو کاروانسرای تاریخی هجیب و کاروانسرای محمدآباد پذیرای دو گروه تور رصد ستارگان و شهاب سنگ‌ها از انجمن نجوم آسمان تهران و باشگاه خانواده طبیعت قزوین بودند.

نجاتی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان بوئین زهرا برای برگزاری تورهای رصد ستارگان افزود: شهرستان بوئین زهرا به دلیل برخورداری از شرایط جوی مناسب و عدم وجود نورهای کاذب و آلودگی‌های جوی، منطقه‌ای امن و سالم برای رصد ستارگان و شهاب سنگ‌ها به شمار میرود که می‌توان از این ظرفیت غنی جهت معرفی و آشنایی تورهای مختلف گردشگری با آثار تاریخی و طبیعی متنوع این شهرستان و توسعه و رونق صنعت گردشگری منطقه بوئین زهرا بهره برد.

 

 

وی اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی، دهیار و اعضای شورای شهر این شهرستان شرایط مناسبی را به لحاظ امنیتی برای حضور تورها و اجرای برنامه رصد ستارگان و شهاب سنگ‌ها فراهم نمودند و تورهای مذکور از ساعت 8 صبح الی 18 روزهای پنج شنبه و جمعه در محل کاروانسراهای تاریخی هجیب و محمدآباد حضور یافته و علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های این دو بنای ارزشمند تاریخی – فرهنگی منطقه، برنامه رصد ستارگان و شهاب سنگ‏ها را به اجرا درآوردند و بروشورهای معرفی آثار تاریخی و جاذبههای گردشگری بوئین زهرا در بین اعضای تورها توزیع گردید.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوئین زهرا در پایان یادآور شد: امیدواریم با بهره بری از پتانسیل های غنی تاریخی ، فرهنگی و جوی منطقه بوئین زهرا و برگزاری تورهای مختلف بتوانیم به رونق گردشگری منطقه کمک نموده و این شهرستان را به عنوان پایگاه رصد و آموزش دانشجویان رشته نجوم در کشور معرفی نماییم .






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی