باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آژیر خطری که استاندار به جای خبرنگاران به صدا درآورد

 

 

خبرنگار به عنوان چشم بیدار و گوش شنوای جامعه  مسئولیت  و رسالت بسیار بزرگی برعهده دارد زیرا به عنوان مدافع حقوق مردم و تصویرگرِ روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محسوب می شود و نقش موثر و مناسب آن در هر زمانی، غیرقابل انکار است. نقش مُثبت و منفی خبرنگار در ثبت و ضبط مشاهدات و تحولات و خبرسازی در موضوعات مختلف، خود حکایت غیرقابل انکار دیگری است. خبرنگار، جستجوگر، پژوهش گر، خطریاب، هدفمند، قانونمند و پُر سرعت و نکته بین است و همسو با فوریت و ضرورت، می اندیشد و همگام با ضرورت ها و فوریت های حرفه ای می نگارد ؛خبرنگار با شم خبرنگاری خود  زودتر و  به موقع درد و مشکلات را درک و لمس می کند و برای رفع آنها به موقع آژیر خطر را به صدا درمی آورد تا مشکل و بیماری ساده  تبدیل به بحران و بیماری لاعلاج نشود .

اگر به هر دلیل  خبرنگار از رسالت و وظیفه اصلی و ذاتی خود فاصله بگیرد و نسبت به بیان واقعیت ها و مشکلات بی تفاوت شود در واقع به مرگ زودرس مبتلا شده و  باید در مقابل افکار عمومی و وجدان خود پاسخگو باشد که چرا در انجام درست رسالت و وظیفه کوتاهی کرده است.

واقعیت این است که استان قزوین در شرایط بسیار حساس و شاید سرنوشت سازی قراردارد و اگر در این شرایط حساس هر یک از ما در هر جایگاهی که قرار داریم نتوانیم وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهیم باید در برابر آیندگان و تاریخ این استان پاسخگو باشیم.

در این میان بدون شک نقش مدیران توانمند، باجسارت و دارای ایده که در مصدر دستگاه های اجرایی استان قرار دارند سنگین تر است اما درمندانه باید اذعان داشت که تعدادی از مدیران فعلی استان در دستگاههای اجرایی از توانمندی و جسارت لازم برای شکوفایی ظرفیت های مادی و معنوی استان  و اجرای سیاست و برنامه های دولت برخوردار نیستند تا جایی که فریدون همتی استاندار قزوین که تاکنون سابقه نداشته  به این ضعف ها اعتراف کرده  و از تغییرات مدیرانی سخن به میان آورده که عملکرد مناسبی نداشته اند و به مدیران ضعیف تاکید شده اگر تا پایان مرداد کارها سرعت نگیرد عذر آنان را خواهد خواست.

همتی در هشدارخود با ابراز نارضایتی از عملکرد معاونان خود و برخی مدیران از جمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و البته بانک ها تصریح کرده است که  برخی دستگاه ها به قفل کننده کارها در استان تبدیل شده اند. هر مدیری که با توسل به بخشنامه مانع کار و تولید شود ضد نظام، رهبری، دولت و مردم است؛ مدیری که شجاعت تصمیم گیری ندارد به درد نمی خورد. مدیران ناموفق را در جلسات بعدی معرفی خواهیم کرد تا دیگران حساب کار دستشان بیاید!

 این صراحت لهجه همتی تا حدود بسیار زیادی زنگ خطر را برای مدیران ضعیف و منفعل استان که صرفا به دنبال روز مرگی و افزودن دوران مدیریت خود در استان قزوین جهت پر نمودن روزمه کاری خود هستند به صدا درآورده است.

بدون شک نام بردن استاندار از مدیران راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده جهت گیری درست استاندار برای استفاده از مدیران توانمندتر برای شکوفایی ظرفیت های استان دارد زیرا حوزه صنعت ومعدن و  کشاورزی از مهم ترین و اصلی ترین ظرفیت های استا ن قزوین است

بی شک اگر مدیرانی شایسته ، توانمند ، عملگرا ، با انگیزه  در مصدر این دستگاهها قرار بگیرند می توانند با به حرکت درآوردن ظرفیت ها، سایر دستگاههای اجرایی استان را نیز به حرکت و پویایی برسانند.

آنچه مسلم است ظرفیت صنعت ومعدن و کشاورزی  از مهمترین ظرفیت های مهم و کلیدی استان هستند که در حال حاضر در حوزه ی مدیریتی از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و دردمندانه باید اذعان کرد که مدیران فعلی این دستگاهها بسیار ضعیف تر از مدیران سابق است و در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان و کشاورزان قدردان خدمات دکتر صفری رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان هستند.




ضعف مدیریتی مدیرانی که استاندار قزوین شفاف و باصراحت از آنان نام برد  بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری از ما خبرنگاران به دلایل مختلف که بیان آنها مایه تاسف است از بیان واقعیت ها پرهیز کرده و از رسالت اصلی خود شانه خالی کردیم.  این در حالی است که مسوولیت ما دیده بانی و بیان واقعیت ها به دور از هر گونه غرض ورزی و دخالت دادن دلبستگی های سیاسی است.

اگر خبرنگاران استان قزوین زودتر از این آژیر خطر ضعف عملکرد مدیرانی که استاندار به صراحت از آنان نام برد را به صدا در می آوردند  ضمن اینکه زمان و فرصت های استان در این حوزه ها از دست نمی رفت ضرورتی نداشت که شخص استاندار در این خصوص موضع گیری کند.

 برخی شنیده ها حا کی است  ضعف مدیران نام برده چنان آشکار است که حتی نزدیک ترین افراد به این مدیران در دستگاهها هم تمایل و انگیزه ای برای  دفاع از عملکرد مدیران مافوق خود  ندارند. به گفته ی یک منبع آگاه  یکی از مدیران که استاندار از وی نام برده از چنان روحیه متکبرانه و تمامیت خواهی برخوردار است که تمام اختیارات و مسوولیت های سازمان متبوع  را در خود متمرکز کرده و نه تنها مدیران این دستگاه در شهرستان ها از هیچ گونه اختیاری برخوردار نیستند که حتی معاونان این اداره کل نیز از کلیه اختیارات سلب شده اند و این مدیر با سوء استفاده از حیا و ملاحضات اداری معاونین و کارکنان در مجامع از تنفیذ اختیارات به مدیران و معاونین سخن می گوید. 

در پایان بار دیگر به سخن همتی استاندار قزوین  اشاره میکنیم مبنی بر اینکه وظیفه دارم هر تغییری را که حس کنم به سود مردم است و می تواند اهداف دولت تدبیر و امید را بهتر تامین کند انجام بدهم و اگر در برابر آن کوتاهی کنم باید پاسخگوی خدای متعال، وجدان عمومی و دولت محترم باشم.اعلام می کنیم که ما نیز به عنوان خبرنگاردر کنار استاندار محترم عملکرد  مدیران اجرایی استان را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد و امیدواریم در مراحل بعدی قبل از اینکه استاندار آژیر خطر دیگری را به صدا درآورد ما ضعف مدیران ناکارامد را رصد و شناسایی کنیم و هشدار آن را به صدا درآوریم.



 البته در حالی به پایان مردادماه رسیدیم که در رفتار وعملکرد مدیرانی که استاندار از آنان به صراحت نام برد هیچ گونه تحرک و تلاشی برای تغییرو اصلاح  مشاهده نشده است ، بلکه  این مدیران بنا بر اخبار و مشاهدات عینی صاحب قلم تمام تلاش و تحرک  خود را در  نزدیک کردن خود به برخی از چهره های تاثیرگذار استان و نزدیک به دولت متمرکز نموده تا حاشیه ی امنی برای بقای خود دست و پا کنند که این سیاست مدیران ضعیف برای چهره های تاثیر گذار استان و نزدیک به دولت نیز روشن شده است و انشااله جابجایی مدیران ضعیف در سطح دستگا های اجرایی استان قطعی شده است بنابراین همه منتظریم که استاندار به وعده خود برای تغییر وجابجایی مدیران ضعیف و بی انگیزه جامه عمل بپوشاند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۷)

احسنت ، دقیقاً در جهادکشاورزی آنچه که وجود ندارد رعایت قانون ، عدالت و انصاف و درآخرهم توان علمی و تجربی کارمندان برای تصدی پستهاست و عده ای دنبال باج خواهی و عقده گشایی هستند بیچاره کشاورزان و مردم جامعه ..
سازمان شده فقط آمار دروغ و بیراهه رفتن و مثل کرم به دور خود پیله تنیدن
متأسفانه دکتر ابراهیمی پاک بدجوری رودست خورده و توان جمع و جور کردن را ندارد و عملکرد خوبی نداشته .
شاهد این ماجرا نظرسنجی برنامه تلویزیونی بی حاشیه استان قزوین بود که 68%تأکید داشتند عملکرد ایشون ضعیف بوده
پاسخ:
سلام از دوستانی که در حوزه کشاورزی استان قزوین دارای اطلاعات دقیق و کار شناسی هستند درخواست داریم که با ارایه مطالب خود،  بنده را در نگاش مطلب در حوزه کشاورزی استان قزوین کمک  نمایند
۳۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۹ صارمی نژاد
و با زهم درود بر نویسنده آزاده این وبلاگ
این نخستین بار است که ما با روزنامه نگاری روبرو می شویم که جسارت قلمش آفرین گفتن دارد. مدیر میراث فرهنگی قزوین دیگر هیچ انگیزه ای برای کارمندانش نگذاشته و مدام شاهد سیر نزولی کیفیت کاری هستیم این آقای محمدرضا که همچون محمدرضا نوروزیان و سایرین فقط چاپلوسی حضرتیها را می کنند یک روز هم در اداره میراث فرهنگی کار نکرده اند و فقط با اهدافی شخصی و......از این آقا طرفداری می کنند. گرچه عزل حضرتیها برای پرسنل میراث تبدیل به سراب و رویا شده است اما به اندازه یک نقطه کوچک به دکتر همتی امیدواریم
باز هم ممنون و متشکر وبلاگ نویس آزاده و راستگو
باسلام و احترام خدمت شما خبرنگار و روزنامه نگار صادق و واقع بین
نوشته شما مصداق عملی رفتار حضرتیها مدیر کل میراث فرهنگی است. این مرد تمامی وقت خود را صرف سه فعالیت می کند:
الف- درست کردن پرونده برای پرسنل و تبعید آنان به نقاط مختلف
ب- پاچه خواری و تملق شخصیتها و چهره های استانی برای تمدید حضورش
ج-انجام فعالیتهایی که هیچ ربطی به میراث فرهنگی ندارد مانند برگزاری شب شعر و برنامه هایی در حد فرهنگسراها
شما را به خدا بازتاب دهید تا دکتر همتی مرد غیور زاگرسی هر چه سریعتر پرسنل مظلوم میراث فرهنگی را نجات دهند و این مرد را عزل نمایند.
باسپاس
مدیرکل میراث فرهنگی فعلی استان قزوین بهترین گزینه ای هست که تا کنون استان قزوین در طول مدت استان شدنش به خود دیده است.
استاد حضرتی ها ، که سابقه فرهنگی، اجرایی ، گردشگری و... در طول مدت کاری خود داشته اند، مایه خرسندی و مباهات استان قزوین هستند .
استاد حضرتی ها با ایستادگی در برابر زیاده خواهان و کسانی که به پیکره میراث تاریخی این شهر میخواهند ضربه بزنند ایستادگی کرده است و بجای سپاس و تقدیر از ایشان ، متاسفانه اتفاقاتی در پس پرده در پی حذف ایشان است...
خداوند بر دلها آگاه است...
سلام بر خبرنگار متعهد وآگاه و .....
می توانم بپرسم چرا بی مقدمه از دکتر صفری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی نامبردی؟
شما هیچ می دانی آشفتگی فعلی سازمان جهاد کشاورزی(آنتی تز) مرهون عملکرد بسیار نامناسب دکترصفری و معاونش میرزایی(تز) بوده و است؟!؟!!
خبرنگار متعهد ابتدا خوب تحقیق کن سپس بنویس و شایسته نیست پشت سر استاندار پنهان شوی و جملات ایشان را تکرار کنی!!!
سلام ممنون از تهیه خبر دقیقا عملکرد مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بسیار ضعیف است که حتی پرسنل اداره هم از ایشان رضایت ندارند . امیدواریم که هرچه سریعتر ایشان را بردارند و یک فرد جوان و با انگیزه کار معرفی نمایند .
با تبادل لینک موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی