باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




حجت الا سلام والمسلمین  یوسفی رییس دادگستری شهرستان بوئین زهرا :

 بی بصیرتی امت اسلامی واقعه عاشورا را رقم زد

به گزارش ولی اله حسین زاده خبرنگار ما حجت الا سلام والمسلمین  یوسفی رییس دادگستری شهرستان بوئین زهرا در جمع عزاداران اباعبداله الحسین شهر بوئین زهرا با تاکید بر اینکه مکتب عاشورا دارای  درس های بسیار زیادی است  اظهار کرد : زندگی امام حسین (ع)   بویژه  از مقطع حرکت حضرت از مکه به سمت عراق دارای نکات عبرت آمیز ، زندگی ساز و آگاهی بخش بسیار زیادی است .

وی افزود : از درس های بزرگی که از مکتب عاشورا می توان گرفت درس بصیرت و اگاهی است که این موئلفه ها از نیازهای امروز جامعه بویژه برای نسل جوان است.

  رییس دادگستری شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه همواره بین عقل و جهل درگیری وجود داشته و این تنازع همیشه ادامه خواهد داشت ادامه داد : حقیقت و شرف وجود انسان به عقل است چرا که اگر نعمت عقل از انسان گرفته شود تمایزی بین انسان و سایر موجودات وجود ندارد. 




حجت الا سلام والمسلمین  یوسفی خاطرنشان کرد :   شیطان به عزت خداوند قسم یاد کرده که انسان را گمراه کند و اگر انسان از نعمت عقل کمال استفاده را ببرد می تواند شیطان را مایوس سازد.

وی افزود : کسی که میان   جهل و عقل ، جهل را انتخاب می کند گمراه و از بصیرت محروم است لذا اگر مومن فطرت خود را رشد دهد و بر غرائض و شهوات مسلط باشد در مسیر انسانیت گام برداشته است.

 یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود جوانان را مورد خطاب قرارداد و تاکید کرد:  انچه از انسان در مدت حیات باقی می ماند نتیجه اعمال انسان است لذا جوانان باید از دوران جوانی که بهترین دوران حیات انسان است در جهت خودسازی و تقویت فطرت پاک خود استفاده کنند تا از خود نام نیک برجای بگذارند.

این مقام مسئول گفت:  نعمت عقل با حضور در محافل دینی ، مذهبی و ارزشی از جمله مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدااله الحسین و تمسک جستن به قرآن و ائمه اطهار  تقویت می شود  و برای انسان بصیرت و اگاهی و سعادت را به ارمغان می اورد. 



  رییس دادگستری شهرستان بوئین زهرا افزود:  امروز کسانی که از نعمت عقل بهره کافی را نبرده اند در بین مسلمین دست به  کشتار و جنایت می زنند  که ما هر روز اخبار ان را مشاهده می کنیم  

وی  تاکید کرد :  کسانی که واقعه عاشورا را در برابر امام حسین (ع) رقم زدند از بصیرت و اگاهی لازم برخوردار نبودند و   سرنوشت شومی را برای خود رقم زدند

حجت الا سلام والمسلمین  یوسفی بیان کرد : گمراهی سپاه یزد قبل از واقعه عاشورا یعنی در بعد از واقعه غدیر زمانی که این افراد بیعت خود را با امام علی (ع) شکسته و فراموش کردند ؛ رقم خورد.

این مقام مسئول عنوان کرد  : امروز نیز دشمن   تلاش دارد که ما را از قرآن ، دین ، ولایت  و رهبری جدا کند و اگر ما از بصیرت و اگاهی لازم برخوردار نباشیم در دام  و کید دشمن گرفتار خواهیم شد و عاشورا های دیگری رقم خواهد خورد.

  رییس دادگستری شهرستان بوئین زهراگفت: در واقعه کربلا وقتی که امام حسین (ع) اراده کردند که زیر بار ذلت نروند و با یک فرد فاسق و فاجرهمچون یزید  بیعت نکنند مردم بی بصیرت امام را در این مسیر ، حمایت و همراهی نکردند و در واقع   بی بصیرتی امت اسلامی واقعه عاشورا را رقم زد



 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد : دشمن تلاش دارد با کمرنگ کردن حجاب ، غیرت ، ارزش ها و اخلاق ما را نسبت به دین بی تفاوت کنند و سپس توطئه های خود را بر علیه نظام و انقلاب اجرا کند لذا ما باید با افزایش و تقویت بصیرت و اگاهی توطئه های دشمنان را خنثی سازیم.

وی افزود : امام حسین از پیروان خود اگاهی ،بصیرت و تقویت بنیه های علمی را می خواهد .

حجت الا سلام والمسلمین  یوسفی تاکید کرد : امروز جوانان ما باید از نعمت امنیت که شهداء و ایثارگران برای ما به ارمغان اورده اند   در جهت افزایش آگاهی ، بصیرت و تقویت پایه های علمی استفاده کنند  چرا که جامعه ی عقب مانده و وابسته در شان ارادتمندان امام حسین (ع) و اهل بیت نیست .



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی