باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر




معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خبر داد:

ساماندهی کسب وکارهای پراکند ه در منطقه دانسفهان

رضا صفاری " در حاشیه بازدید از کارگاه های تولیدی کفش در منطقه دانسفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در راستای کمک به توسعه صنایع کوچک با شناسایی تجمع های کسب و کار کوچک و ومتوسط و اولویت  بندی و توسعه آنها در قالب مدل های مناسب از وظایف شرکت شهرکهای صنعتی می باشد.

وی مدل توسعه ای خوشه های صنعتی را نیز یکی از مدل های توسعه ای صنایع کوچک دانست که با تاکید بر همکاری افقی، شبکه سازی، استفاده از پتانسیل نهادهای پشتیبان سعی در توسعه بنگاههای اقتصادی ذینفعان خوشه داشته و در جهت اشتغال پایدار و توسعه بازار برنامه ریزی و اقدام می نماید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تشکیل تعاونی های خرید مواد اولیه که موجب کاهش هزینه ها شده، تشکیل برند مشترک ، تشکیل کنسرسیوم فروش و زنجیره ارزش و سرمایه گذاری که در خلال این زنجیره می تواند در افزایش بازار فروش و ارزش افزوده کمک کند.

رضا صفاری مهمترین مشکلات این کارگاه های تولیدی را کمبود نقدینگی خرید مواد اولیه، نداشتن  برند مناسب و سیستم خرید مواد اولیه و فروش و... دانست.




معاون صنایع کوچک داشتن نیروی متخصص، پایین بودن هزینه تولید و  قیمت تمام شده، بازار فروش خوب ، تولید محصولات با کیفیت  و ... را از مهمترین مزیت این بنگاهها برشمرد.

ویز در پایان تصریح کرد:  با توجه به بررسی های اولیه صورت گرفته مدل توسعه خوشه ای می تواند جهت توسعه این کارگاههای تولیدی مناسب باشد این شرکت با انتخاب مشاور در جهت جمع آوری اطلاعات و تکمیل مدارک مورد نیاز سعی در درج این تجمع کسب و کار در نقشه خوشه های صنعتی استان و کشور دارد که بعد از این موضوع فرآیند توسعه آغاز خواهد شد.

روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین "

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی