باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


کارگاه های مکانیک در دانشگاه آزاد تاکستان به خط تولید قطعات صنعتی تبدیل شدند


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان گفت: مرکز تحقیقات مکانیک این واحد با هدف کارآموزی و کار آفرینی برای دانشجویان به خطر تولید قطعات صنعتی تبدیل شده است.



عباس جهان بخشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با قراردادهایی که مرکز تحقیقات مکانیک این دانشگاه از سوی یکی از شرکت های دانش بنیان با کارخانجات منعقد کرده است، خط تولید قطعات صنعتی در این دانشگاه فعال شده است.
وی اظهار کرد: در پی عقد این قراردادها از دستگاه های تراشکاری،فرزکاری و CNC موجود در کارگاه ها که پیش از این تنها مصارف آموزشی داشته اند، برای تولید قطعات صنعتی بهره گرفته شده است.
جهانبخشی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح، زمینه اشتغال هفت تراشکار، فرزکار، برشکار و طراح صنعتی با پیش بینی درآمد سالانه 6/3 میلیارد ریال فراهم شده است که پیش بینی می شود این تعداد و درآمد به 20 نفر و 6 میلیارد ریال افزایش یابد.
جهان بخشی با اشاره به مزایای انجام این پروژه ها گفت: اشتغال زایی و به کارگیری بخشی از فضای سوله ها و سرمایه های راکد دانشگاه در راستای رفع نیاز های صنعت، انجام مهندسی معکوس و تولید قطعات خاص مهندسی با توجه به ظرفیت اعضای هیات علمی مجرب از جمله مزایای این طرح می باشد.
جهانبخشی به اهمیت مراکز تحقیقات و مرکز رشد در سطح دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: با افتتاح این خط تولید از این پس دانشجویان رشته مکانیک ضمن تحصیل به عنوان کارآموز از نزدیک با فرآیند ساخت و تولید قطعات صنعتی و طراحی آنها بیشتر آشنا خواهند شد و درآمد کسب شده نیز برابر مقررات دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و خدمات دانشگاه صرف شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: تولید ثروت از دانش در گرو تعامل موثر دانشگاه، صنعت و دولت است.
وی یکی از مهم ترین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در کشور را ایجاد ارتباط موثر بین بخش صنعت و دانشگاه دانست و گفت: در این راستا تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی سرلوحه و محور برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم این دانشگاه ایجاد ارتباط هدفمند با بخش صنعت و کمک به شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده به محصول و ثروت است.
دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان تاکنون دارای 36 هزار دانش آموخته است.
این دانشگاه دارای 6 دانشکده، سه مرکز تحقیقات و مرکز رشد و کلینیک تحقیقات انرژی ERC و واحدهای فن آور است.
این دانشگاه دارای 140 رشته تحصیلی در مقاطع و گرایش های مختلف از جمله کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی