باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین:

تشکیل اتحادیه صادراتی قزوین برای حضور در بازار اروپا ضروری است



























 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین گفت: با تشکیل اتحادیه صادراتی می توانیم به صورت متمرکز و هماهنگ برای حضور در بازارهای اروپایی برنامه ریزی کنیم.

 رضا طاهری در جلسه صادرات غیر نفتی استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای توسعه مناسبات تجاری با کشور روسیه مقرر شد کنسرسیومی در استان تشکیل شود تا بتوانیم کارها را با نظم و سامان بهتری پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: سهم ایران از بازار ۳۷ میلیارد دلاری واردات روسیه نیم درصد است و قزوین فقط یک میلیون دلار صادرات به این کشور داشته که بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش یابد.





مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: مشکلات زیادی در عرصه صادرات کالاها در استان داریم که با عزم جدی باید برای رفع آنها اقدام کنیم تا شرایط بهتر شود.

وی تصریح کرد: نداشتن محصولات صادرات محور، نوسان قیمتها، تعرفه ترجیحی و نداشتن استاندارد مشتری از مهمترین مشکلات این بخش است که باید با حل آنها به صادرات رونق بخشیم.

طاهری بیان کرد: با شناسایی ۱۷ گروه بازرگان از کشور روسیه تعداد ۱۱ گروه به قزوین دعوت شدند و در بازدید از مزارع و باغات و توانمندی های تولیدی و صنعتی با ۵ گروه قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: سفارش صادرات دو هزار تن انگور، ۱۰۰۰ تن میوه و ۱۰ هزارتن محصول گلخانه ای برای صدور به روسیه را گرفته ایم و شرکای روسیه حاضرند همه محصول کشمش ما را در استان خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین یادآورشد: بازرگانان روسی برای ساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان اعلام آمادگی کرده اند که باید برای تحقق آن اقدام کنیم.

وی از همکاری استانداری، ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و گمرک استان در افزایش صادرات نفتی تشکر کرد.


مهر،


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی