باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بوئین زهرا:

جمع​آوری زکات گندم و جو همزمان با فصل برداشت در بوئین زهرا





























 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بوئین زهرا از جمع​آوری زکات گندم و جو همزمان با فصل برداشت در بوئین زهرا خبر داد.

 حجت الاسلام علی معقول نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی استان، فرهاد شاهنظری مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان و جمعی از کارشناسان روز شنبه از مراکز خرید گندم بوئین زهرا، آوج و آبگرم بازدید کردند.

مسعود آرامیده رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بوئین زهرا در این بازدید بر اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان در راستای پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق از نحوه‌ جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات می‌تواند افکار عمومی را برای پرداخت آن ترغیب کند.

حجت الاسلام و المسلمین معقول در ادامه از جمع‌آوری زکات گندم و جو همزمان با فصل برداشت در استان خبر داد و اظهار کرد: انسان باید زکات را به قصد قربت، یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و در نیت معین کند که آنچه را می دهد زکات مال است.

وی با بیان اینکه گندم و جو به دو روش آبی و دیم کشت می‌شود، تصریح کرد: اگر میزان برداشت در کشت آبی بیش از حد نصاب باشد، میزان زکات یک‌بیستم و در کشت دیم یک‌دهم حد نصاب است.

معقول با اشاره به اینکه مصارف زکات بیش از گذشته به کارهای عام المنفعه تعلق می گیرد، گفت: جمع آوری، هزینه کرد و مصارف زکات باید برای مردم تبیین شود تا بیشتر به اهمیت فریضه پرداخت زکات واقف شوند.

وی اضافه کرد: رفع نیازها و مشکلات محرومان و انجام کارهای عام المنفعه یکی از آثار پرداخت زکات در جامعه است.

مهر،


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی