باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

ایجاد نیروگاه های خانگی در روستاها از طرح های اشتغال زایی دولت است

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان بوئین زهرا در مراسم افتتاح نیروگاه خانگی تولید انرژی خورشیدی در روستای امیراباد نو افزود: توسعه طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای استان در اولویت مدیران ارشد استان قرار دارد و باید این مهم را جایگزین طرح های خدماتی کنیم.
وی ادامه داد: با توسعه طرح‌های اشتغالزا در روستاها می‌توانیم مهاجرت معکوس را شاهد باشیم و ماندگاری جمعیت را در این نقاط ثابت کنیم.
حبیبی گفت: یکی از طرح‌هایی که کمیته امداد امام (ره) در زمینه اشتغالزایی مددجویان خود در روستاها دنبال می‌کند تامین انرژی خورشیدی از طریق ایجاد نیروگاه های خانگی است که هم تامین معیشت روستاییان را به دنبال دارد و هم انرژی پاک تولید می‌کنند.
وی افزود: محدودیتی در ارائه تسهیلات به این طرح ها وجود ندارد ولی تضامین و نحوه اجرا موجب شده است که روند کار کند باشد.
حبیبی در پایان گفت: از مزیت های استان قزوین در حوزه تولید انرژی های پاک باید نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
ایجاد 100 نیروگاه خانگی تولید انرژی خورشیدی در استان قزوین توسط کمیته امداد امام (ره) در دستور کار قرار دارد و تاکنون 26 نیروگاه خانگی خورشیدی در استان راه اندازی شده است.
هزینه اجرای هر نیروگاه خورشیدی خانگی کوچک مقیاس به 260 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و نصب آن در منازل روستاییان مددجو، ماهانه هفت میلیون ریال درآمد برای آنها ایجاد خواهد کرد.


ایرنا،

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی