باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا با اشاره به ارزش ملی و جهانی تپه های تاریخی سگزآباد خبرداد:

تشکیل  کارگروه سامان دهی تپه های تاریخی شهر سگزآباد




دکتر علی رحمانی در جریان بازدید از مراحل پایانی فصل جدید کاوش  در تپه های تاریخی شهر سگزآباد در گفتگوی اختصاصی با ولی اله حسین زاده  خبرنگار ما  با اعلام اینکه همواره ما  ایرانیان از تاریخ و تمدن نیاکان خود به نیکی و بزرگی یاد می کنیم اظهار کرد : با توجه  به اینکه کشور های تازه به دوران رسیده که از تمدن و تاریخ بالای برخودار نیستند و بعضا قدمت آنها به یکصد سال نمی رسد  ؛ ادعاهای واهی  و نادرستی را در خصوص تاریخ نیز مطرح می کنند؛   نیاز است که ما نسبت به تاریخ پیش از اسلام و تاریخ بعد از اسلام که درخشا ن است ، توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 وی افزود : تاریخ و تمدن قبل و بعد از اسلام کشور ما بسیار غنی و پر افتخار است.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا با اشاره به تاریخ و تمدن  9 هزار ساله ی تپه های تاریخی شهر سگزآباد خاطرنشان کرد: همه ما باید این تاریخ وتمدن پرافتخار را به درستی معرفی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم به شایستگی استفاده کنیم.

رحمانی تصریح ساخت : واقعیت این است که در حوزه معرفی وشناسایی ظرفیت های تاریخی در زمینه اعتبارات با کمبود ومشکلاتی مواجه هستیم که این کمبود در زمینه کاوش و نگه داری و سامان دهی تپه های تاریخی که از حساسیت و اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند بیشتر احساس می شود.




نماینده عالی دولت تدبیر وامید در شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد: با توجه به سابقه و اهمیت تپه های سگزآباد در طول تاریخ ، نیاز است که توجه و اهتمام ویژه ای به این مجموعه صورت بگیرد.

این مقام مسئول گفت:بنده به عنوان خدمتگزار و مسئول شهرستان علاقمند هستم که نسبت به موضوع تپه های سگزآباد بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به کاوش های جدید باستان شناسان در تپه های مربوط به عرصه آهن یک و دو سگزآباد که به هزاره  قبل از میلاد برمی گردد بیان داشت : این تاریخ وتمدن وآثاری که در این محوطه کشف گردید برای تمام کسانی که دل در گرو میهن ایران اسلامی دارند بسیار جالب است.

رحمانی استفاده از  ظرفیت مسئولان استان بخصوص استاندار محترم  و مدیران دستگا های متولی در حوزه میراث فرهنگی را برای سامان دهی به وضععیت تپه های تاریخ سگزاباد را از اولویت های خود ذکر کرد و افزود: مجموعه تپه های شهر سگزآباد نیازمند تامین برخی از زیرساخت ها است که انشاالله تلاش می کنیم بر اساس یک زمان بندی مشخص در این خصوص اقدامات لازم انجام بگیرد.




فرماندار شهرستان بوئین زهرا سپس احداث مجموعه سایت موزه را یکی از اولویت ها اعلام کرد و گفت: با احداث سایت موزه می توانیم آثار کشف شده را در این مجموعه نگه داری کنیم و در معرض دیده گردشگران داخلی وخارجی قرار دهیم.

این مقام مسئول ظرفیت های مختلف شهرستان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت : در کنار ظرفیت های کشاورزی و صنعتی باید از ظرفیت های تاریخی شهرستان بویژه تپه های سگزآباد که می تواند در معرفی شهرستان بسیار تاثیرگذار باشد ،نهایت بهره برداری را داشته باشیم چرا که تپه های سگزآباد دارای ارزش ملی و جهانی است.

رحمانی سپس وضعیت و شرایط  فعلی تپه های سگزآباد را همطراز تاریخ و تمدن این مجموعه ندانست و گفت: واقعیت این است که توجه ای که باید تاکنون به این تپه ها می شد نشده است؛  لذا انشالله تلاش می کنیم ؛  با هماهنگی دستگاههای متولی کارگروهی را برای سامان دهی تپه های سگزآباد درجهت ایجاد زیرساخت ها و احداث سایت موزه تشکیل دهیم.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی