باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سابقه تپه سگزآباد نمایشی از تاریخ و تمدن این سرزمین است



فرماندار بوئین زهرا

سابقه تپه سگزآباد نمایشی از تاریخ و تمدن این سرزمین است

جلسه بررسی و رفع موانع احداث سایت موزه سگزاباد به ریاست دکتر علی رحمانی فرماندار شهرستان، نادری بخشدار مرکزی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سگزآباد و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان بویین زهرا برگزار شد.


در ابتدای جلسه رحمان نجاتی مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت.‌

در ادامه این جلسه سعدی ملکی، مسٸول موزه های استان قزوین ضمن پرداختن به اهمیت جایگاه تاریخی شهر سگزاباد گفتند: موزه ها امروز یک شاخص برای توسعه یافتگی جهانی محسوب میشوند و میتوان با احداث موزه و نمایش آثار کشف شده سگزآباد و فرهنگ‌ مردمان آن را به دنیا شناساند‌‌.

وی افزود: با توجه به  پتانسیل بالای سگزآباد، سازمان میراث فرهنگی برنامه های ویژه ای برای این منطقه در نظر دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته منطقه سگزآباد به زودی به عنوان نخستین منطقه ویژه میراث فرهنگی کشور معرفی خواهد شد.

رحمانی فرماندار شهرستان بویین زهرا نیز ضمن استماع مشکلات و موارد مطرح شده توسط حاضرین، روسای ادارات ذیربط را به رفع موانع موجود در مسیر ساخت و توسعه این سایت موزه، در اسرع مکلف نمودند.

‌ایشان همچنین بیان داشتند: با توجه به سابقه تپه سگزآباد که نمایشی از تاریخ و تمدن این سرزمین است، متاسفانه تاکنون اقدام عملی در خصوص معرفی این محل صورت نگرفته است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته به زودی شاهد رشد و توسعه منطقه از حیث گردشگری و جذب توریست خواهیم بود



 روابط عمومی فرمانداری بوئین زهرا ،
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی