باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نخستین جلسه دادگاه از سری مسابقات دادگاههای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا در سالن شهید مطهری با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد، توسط گروه حقوق برگزار شد.



دکتر مسیح بهنیا معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوئین زهرا گزارشی را از برگزاری این مسابقه به خبرنگار ما ارائه نمود: این مسابقه با استقبال پُرشور دانشجویان مواجه شد، موضوع پرونده از جمله موضوعات حوزه حقوق کیفری (قتل) بود و طی آن، دو تیم دانشجویی دو نفره که به قید قرعه از میان دانشجویان متقاضی شرکت در مسابقه برگزیده شده بودند، در قالب وکلای طرفینِ دعوا در مقابل هیات داوران، به رقابت پرداختند.


وی در ادامه: مهمترین اهداف از برگزاری این مسابقات، بطور عام، ترویج فرهنگ توسل به دادرسی منصفانه برای رفع اختلافات و ارتقای سطح آگاهی عمومی از نحوه مراجعه به محاکم و اقامه دعوا، و بطور خاص، آموزش عملی تئوریهای علمی به دانشجویان حقوق و آشنا سازی آنها با آداب و اصول رفتار حرفه ای در عرصه مشاغل وکالت و قضاوت با استفاده از ساز وکار شبیه سازی فضای دادگاه است. استقبال از اولین جلسه دادگاه مجازی به حدی بود که بسیاری از دانشجویان پشت درب سالن برگزاری ماندند و امکان حضور در جلسه نصیبشان نشد. بر همین اساس، بنا به پیشنهاد اینجانب و با موافقت و دستور ریاست محترم واحد، دومین جلسه دادگاه مجازی در سالن آمفی تئاتر ابن سینا واقع در ساختمان جدید التاسیس حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزار خواهد شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی