باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سازمان ملل اعلام کرد که شمار مسلمانان آمیانماری که از خشونت ارتش و بودائیان افراطی میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند به 613 هزار نفر افزایش یافته است.

 

به نقل از خبرگزاری آناتولی،«جوئل میلمان» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد در یک نشست رسانه ای در مقر این سازمان در ژنو اظهار داشت: شمار مسلمانان آراکانی که از 25 اوت سال جاری به دلیل حوادث خشونت بار از این کشور گریخته اند به 613 هزار نفر و افرادی که در اردوگاه های واقع در حومه شهر «کاکس بازار» بنگلادش پناه گرفته اند نیز به 826 هزار نفر رسیده است.

وی همچنین افزود: یکی از مهم ترین موانع توزیع کمک های بشردوستانه به پناهجویان آراکانی ساختار اراضی اردوگاه ها و شرایط اقلیمی به شمار می رود. پناهجویان پس از دریافت این کمک ها از مراکز توزیع باید چندین ساعت زیر گرمای طاقت فرسا پیاده به سوی اردوگاه ها بروند.

میلمان در ادامه گفت: تپه های با سراشیب تند و راه های خطرناک بزرگترین خطر برای کودکان، سالمندان و معلولان بوده و سازمان بین المللی مهاجرت طی ماه اکتبر برای انتقال کمک های بشردوستانه به دست کم 50 هزار نفر اقدام به ساخت مسیری به طول 850 متر کرده است.

مرگ کودکان در اثر بیماری

در همین حال، «کریستف بولیراک» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» نیز با اعلام آنکه حدود 360 هزار کودک در اردوگاه های پناهجویی به سر می برند، تاکید کرد این کودکان از مشکلات عدم واکسیناسیون و سوء تغذیه رنج برده و با خطر بیماری سرخچه مواجه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ بر اساس آماری که تا 4 نوامبر به دست ما رسیده است، تاکنون بر اثر این بیماری یک کودک جان خود را از دست داده و 412 مورد مشکوک دیگر نیز به ثبت رسیده است.

بولیراک همچنین از تداوم واکسیناسیون کودکان آراکانی ساکن اردوگاه ها خبر داد.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست داده‌اند اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد جان باختگان در دست نیست. همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.طبق آخرین گزارش سازمان ملل شمار مسلمانانی که از 25 آگوست به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از 613 هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد.


 جماران،



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی