باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

به دعوت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا:

نشست تخصصی با موضوع «آشنایی با جرایم رایانه ای و فضای مجازی و نحوه پیشگیری از وقوع جرایم سایبری» برگزار شد.



در این مراسم که جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آن حضور داشتند، جناب سرهنگ علیان نژاد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوئین زهرا، جناب آقای مؤمنی از کارشناسان پلیس فتای استان قزوین و جناب آقای امیرحسین جلالی فراهانی از پژوهشگران برجسته حوزه جرایم رایانه ای و فضای سایبری به ایراد سخن پرداختند.

در ابتدای این نشست، آقای دکتر مسیح بهنیا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا ضمن ابراز تشکر از حضور مهمانان، با توجه به توسعه روز افزون استفاده از فضای مجازی در میان جوانان و بویژه دانشجویان و با لحاظ آثار بعضاً ناخوشایند اجتماعی که فعالیت ناصحیح در این فضا می تواند در پی داشته باشد، برگزاری چنین نشستی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست که کمترین اثر آن، روشن گری و هدایت نسل جوان در استفاده قانونی و بهینه از فضای مجازی است.



در ادامه، جناب سرهنگ علیان نژاد و جناب آقای مؤمنی آخرین انواع جرایم رایانه ای واقع شده در سطح استان و برخی راهکارهای اجرایی برای مقابله با آنها را برای حاضران تشریح کردند. همچنین، جناب آقای جلالی فراهانی با تشریح سیر تاریخی شکل گیری و تکمیل فضای مجازی در ایران و نحوه توسعه و گسترش مسائل و مشکلات حقوقی برآمده از فعالیت در فضای سایبری، به تبیین انواع مصادیق جرایم رایانه ای در قوانین و مقررات جاری کشور پرداخت و برخی از مجازاتهای مرتبط را تشریح کرد.

در خاتمه این نشست مقرر شد که با توجه به وسعت مطالب و لزوم تشریح تفصیلی در برخی مصادیق جرایم رایانه ای و با عنایت به استقبال حاضران، متعاقباً نشست یا کارگاه دیگری در موضوع جرایم فضای مجازی در این واحد دانشگاهی برگزار شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی