باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آخرین اخبار زلزله غرب کشور

۴۱۳ کشته و ۷۳۷۰مجروح/ قطع آب،برق و مشکل اسکان/خسارت به۳۰هزار خانه




























انتقال تعدادی از مصدومان به برخی استان‌ها ازجمله تهران انجام‌شده، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزایش است و همچنان زلزله‌زدگان با مشکل آب، برق، اسکان و تغذیه مواجه هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.

روند امدادرسانی از شب گذشته شروع‌شده ولی عمق خسارت بسیار زیاد گزارش‌شده است.  روستاهایی که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتی برای امدادرسانی به آن‌ها نبوده زیاد هستند. امدادگران می‌گویند بعید نیست آمار کشته‌ها بیشتر از آمار موجود شود و  عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرسانی‌ها بیش‌ازپیش روشن می‌شود.

در حالی تاکنون آمار رسمی کشته‌ها بیش از ۴۰۰ نفر اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد بسیاری از اجساد بدون گزارش به پزشکی قانونی دفن شده و در آمار تلفات نیستند.

ازگله که کانون زلزله ۷.۳ ریشتری بوده است به دلیل قطعی اینترنت و سخت بودن انتقال وضعیت موجود، کمترین اخبار واصله را داشته است.  تا ساعت ۱۷ امروز دوشنبه بیش از ۱۵۰ پس‌لرزه استان کرمانشاه را تکان داده است.

شهرستان سرپل ذهاب هم‌اکنون دچار مشکلات متعددی ازجمله اسکان، تغذیه و کمبود امکانات درمانی و رفاهی است.  در شهرستان گیلان غرب نیز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند، در روستاهای اطراف وضعیت از شهرستان‌ها بدتر است.
 



۲۳:۴ همه راه های ایلام باز است

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  بعد از زلزله ای که در استان ایلام و استان های همجوار به وقوع پیوست در تعدادی از قسمت های مواصلاتی از چمله محور سرابله به سمت تقاطع کارزان ریزش کوه وجود داشت، پس از این که این نقاط مسدود شد توسط همکاران در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین پلیس راه انتظامی آن نقاط پاکسازی شد در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در محورهای مواصلاتی در این راستا نداریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی