باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

استاندار قزوین: خبرنگاران باید به سمت حرفه ای شدن قدم بردارند

استاندار قزوین گفت: حرفه ای شدن رسانه ها به نفع توسعه استان و کشور است بنابراین خبرنگاران باید به این سمت گام بردارند.
عبدالمحمد زاهدی در نشست هم اندیشی مدیران و سرپرستان رسانه های استان قزوین افزود: در راستای حرفه ای شدن اصحاب رسانه در استان باید دوره های آموزشی برای خبرنگاران،تحلیل نویسان و ستون نویسان برگزار شود.
وی اضافه کرد: هرچند حرفه ای شدن خبرنگاران ممکن است برای مسئولان دردسرهایی بدنبال داشته باشد اما در مجموع تحقق این موضوع به سود استان و کشور است.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با به موضوع انتصاب ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم در این خصوص شایسته سالاری را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و نسبت به گذشته ها بهتر عمل کنیم.
استاندار قزوین همچنین افزود: در انتصاب ها باید با استدلال قابل قبول افراد را جابه جا کنیم و تصمیم های ما حداقل به صورت نسبی درست باشد.

وی با بیان اینکه به تمامی حوزه ها می پردازیم اما علاقه شخصی من به حوزه فرهنگی است،افزود: در همین راستا شورای خوشنویسی استان را تا چند روز آینده تشکیل می دهیم و با برگزاری دوسالانه خوشنویسی در سال آینده تلاش می کنیم جایگاه پایتخت خوشنویسی قزوین را ارتقا ببخشیم.
وی در ادامه حمایت از رسانه ها را مشی خود دانست و گفت: از هیچ نشریه ای در طول عمرم حتی نشریه ای که مرا به قتل تهدید کرده و به صراحت مرا با عنوان استاندار دروغگو خطاب کرد شکایت نکرده ام چون به دنبال فضای رسانه ای امن بوده و هستم و این موضوع را در شورای اداری نیز مطرح می کنم.
استاندار قزوین با تاکید بر نقدپذیری مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: باید به مدیران ابلاغ کنیم که اگر برای نقدها پاسخ دارند آنها را به صورت مکتوب با رونوشت به استانداری ارسال و برای انتشار در رسانه ها ارسال کنند.
زاهدی با بیان اینکه دست رسانه ها در حوزه نقد می لرزد و مدیران ما نیز هنوز به نقد پذیری عادت نکرده اند، افزود: من اصلا قبول ندارم که هرکس نقد می کند راهکار نیز بدهد چون راهکارها باید از سوی کارشناسان و مدیران دستگاه ها ارایه شود.


وی افزود: خبرنگار ممنوع الورود به استانداری و سایر دستگاه ها نداریم و باید همه بتوانند به ادارات وارد شوند و تقسیم آگهی های دولتی نیز باید پیرو چهارچوب خاصی باشد اما برای برخی آگهی ها نیز نمی توان دستور داد.
زاهدی با اشاره به ماندگاری رسانه ها افزود: متاسفانه رسانه های محلی با مشکل اقتصاد رسانه مواجه هستند و تقویت اقتصاد رسانه ها را در شورای اداری مطرح خواهیم کرد.
وی افزود: باید با شناسایی تمامی مشکلات رسانه های استان توسط خانه مطبوعات آنها را برای رسیدگی و حل به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس کنیم.
زاهدی ادامه داد: اگر اختیار حل این مسائل به استاندار تفویض می شد برای حل آنها در استان اقدام می شد ولی حل این مسائل در اختیار ما نیست و بخشی از آنها به مقررات بازمی گردد.



وی در پایان گفت: سالیانه مبالغ بسیاری به مردم در قالب یارانه پرداخت می شود و چه اشکالی دارد بخشی از آن به رسانه ها داده شود که با آن بسیاری از مشکلات خبرنگاران حل می شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در توسعه پایدار، افزود: توسعه مقوله ای است که در جوامع مختلف تعاریف مختلفی از آن وجود دارد ولی می توان اذعان کرد بهره گیری از تمامی امکانات درونی و بیرونی برای ارتقای شاخص ها به وضعیت مطلوب، تعریف جامع این اصطلاح است.
وی افزود: توسعه پایدار تنها در یک بعد میسر نمی شود و در صورت پرداختن به یک بعد توسعه با اختلاف طبقاتی و منطقه ای در یک جامعه مواجه می شویم.
استاندار قزوین ادامه داد: توسعه حاصل اراده است و هرجامعه ای که مردمش اراده کنند به توسعه دست می یابد اما مردم برخی نقاط تنها به زندگی معیشتی می اندیشند.
زاهدی افزود: اراده حاصل آگاهی است و اگر جامعه آگاهی نداشته باشد نمی تواند اراده کند، مانند یک وزنه برداری که اگر آگاهی نداشته باشد نمی تواند وزنه خود را بلند نماید.
وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های آگاهی جامعه برای توسعه رسانه ها هستند و اینجا نقش رسانه ها نمایان می شود.
استاندار قزوین همچنین گفت امروزه نقش رسانه ها از خبررسانی عبور کرده و آگاهی رسانی به مردم با گزارش ها و تحلیل ها باید تقویت شود تا جامعه توسعه یابد.
وی افزود: رسالت اصلی رسانه ها آگاه کردن مردم نسبت به توسعه و تبدیل توسعه به خواست عمومی است و هرکجا مردم نخواسته اند توسعه به وجود نیامده است.



زاهدی خاطرنشان کرد: باید جامعه را نسبت به موضوع توسعه آگاه کنیم و ظرفیت های استان از جمله در بخش گردشگری را به بیرون از استان و به مدیران کشور و گردشگران معرفی نماییم.
زاهدی اضافه کرد: امروز چون قزوین خوب معرفی نشده است خیلی از گردشگران قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمی کنند و و تنها از آن عبور می کنند.
وی افزود: انعکاس فضای داخلی استان در معرفی ظرفیت های استان بسیار موثر است و استان را به خوبی به سطح کشور معرفی می کند و باید رسانه ها به این نقش مهم خود توجه داشته باشند.
در ادامه این نشست مسئولان و مدیران رسانه های گروهی استان قزوین خواستار تحقق شایسته سالاری در انتخاب مدیران، نظارت بر عملکرد مسئولان، توجه به معیشت و اقتصاد رسانه از سوی استاندار و مسئولان استان شدند.

 ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی