باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اکران و نقد فیلم «ویلایی‌ها» در واحد بوئین زهرا

نقد فیلم بوئین زهرا

نشست نقد فیلم با اکران و نقد «ویلایی‌ها» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد.

دومین محفل پخش، تحلیل و نقد فیلم‌های روز ایران و جهان به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بوئین زهرا در سالن آمفی‌تئاتر بوعلی سینا واقع در ساختمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این واحد دانشگاهی با استقبال استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی و برنده سه سیمرغ بلورین از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سپس مراسم تحلیل و نقد فیلم با حضور جلیل فرجاد از پیشکسوتان عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

مسیح بهنیا معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بوئین زهرا علت انتخاب این فیلم را تقارن زمان برگزاری دومین محفل پخش و نقد فیلم با هفته گرامیداشت بسیج و نزدیکی به زمان برگزاری بزرگداشت شهدای تازه تفحص شده استان قزوین در واحد بوئین زهرا و موضوع این فیلم که از جمله فیلم‌های ژانر دفاع مقدس است، دانست.

جلیل فرجاد نیز با بیان اینکه فیلم ویلایی‌ها در قیاس با سایر فیلم‌ها همسان خود در ژانر دفاع مقدس در سال‌های اخیر، نظیر فیلم «شیار ١٤٣» و «آباجان» بسیار فیلم خوش ساخت تری بوده است، گفت: «شجاعت خانم قیدی برای ساخت اولین فیلم بلند خود در سینمای دفاع مقدس قابل تحسین است و انتخاب موضوعی بکر با محوریت بازیگران زن از جمله نقاط قوت این فیلم است.»

وی ریتم کند شروع قصه فیلم به ویژه تا زمان ورود طناز طباطبایی به داستان و غیر قابل باور بودن برخی صحن‌های جنگی فیلم نظیر حمله سنگین هواپیماهای عراقی به محل سکونت زنان و کودکان را که اتفاقاً منجر به شهادت یا مجروح شدن هیچکس نشد، از جمله نقاط ضعف این فیلم معرفی کرد.

استادان و دانشجویان حاضر در جلسه نیز به طرح پرسش‌های خود در مسائل مختلف مرتبط با این فیلم پرداختند و فرجاد به آنها پاسخ داد.

بهنیا با تشکر از حضور جلیل فرجاد در دومین محفل پخش و نقد فیلم، ابراز امیدواری کرد که سومین محفل پخش و نقد فیلم با حضور یکی از بانوان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران برگزار شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی