باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

استاندار قزوین: خبرنگاران واقعی باید مشخص شوند

-استاندار قزوین گفت: از خانه مطبوعات استان انتظار داریم با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فعالان این عرصه را جدی بگیرد و خبرنگاران واقعی را مشخص کند چرا که در این عرصه نیازی به داشتن سیاهی لشگر نیست.
عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین، آینده شغلی و امنیت کاری رسانه ها را مهم دانست و افزود: با پایداری شغلی خبرنگاران سطح کیفی و حرفه ای رسانه ها ارتقا می بخشد اما اگر امنیت شغلی رسانه ها ضعیف باشد اعتماد به این حوزه کاهش می یابد.
وی از آموزش خبرنگاران و رسانه ها به عنوان موضوعی که باید در دستور کار جدی قرار بگیرد، یاد کرد و گفت: با همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این موضوع باید پیگیری و محقق شود چرا که باید تلاش کنیم خبرنگاران استان به شکل حرفه ای تر و تخصصی تر فعالیت کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد رسانه، تصریح کرد: اقتصاد رسانه و توجه به مسایل اقتصادی کارکنان رسانه 2 مقوله متفاوت و متمایزی هستند که باید به هر 2 بخش توجه شود و در این حوزه لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر رسانه پرونده مجزایی تشکیل بدهد و با رویکرد اقتصاد رسانه آن را بررسی کند تا ببینیم کدام یک از رسانه های استان به وظایف حرفه ای و ذاتی خود مشغول هستند و کدام صرفا دنبال رپرتاژ و انتشار آگهی نامه می باشند.
زاهدی در بخش دیگری از صبحبت های خود گفت: اگر احزاب قوی در کشور داشته باشیم، مشکل اقتصادی رسانه ها مرتفع می شود و هر رسانه می تواند ارگان جریان و حزبی باشد و از منظرسیاسی نیز فعال مطبوعاتی نمی تواند سیاسی نباشد.
استاندار قزوین ادامه داد: اگر احزاب قوی باشند، مشکل رقابت رسانه های بخش خصوصی و غیردولتی با رسانه ای دولتی حل می شود و می توانند گوی سبقت را از دولتی ها بربایند.
وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها بنگاه اقتصادی نیز رسانه دارند اما در کشور ما اگر چه تاریخ بلندی در زمینه فعالیت رسانه و مطبوعات داریم اما هنوز در عرصه رسانه نو پا هستیم و نتوانسته ایم حمایت جدی از این حوزه فرهنگی داشته باشیم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه پاسخ گویی مدیران به رسانه ها باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص سعی داریم در یک ماه آینده در قالب شورای اداری استان نشست مشترکی با حضور نمایندگان رسانه ها،روابط عمومی ها و مدیران دستگاه های اجرایی و اساتید صاحب نظر در حوزه اطلاع رسانی و رسانه برگزار شود تا ضمن افزایش شناخت مدیران نسبت به رسانه بتوانیم گامی در جهت حرفه ای شدن خبرنگاران برداریم.
زاهدی با تاکید بر فعال شدن هرچه بیشتر شورای روبط عمومی های استان،اظهار کرد: باید روابط عمومی ها تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند و اطلاعات لازم را در کم ترین زمان در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در اختیار آنها قرار بدهند.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره مطبوعات در استان، گفت: باید جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها برای سال آینده و در ایام نزدیک به روز خبرنگار پیش بینی و برگزار شود و خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری آن را برعهده بگیرد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره باید آبرومند و درشان و طراز استان قزوین برگزار شود.
زاهدی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی با محوریت مدیرکل حوزه استاندار و با حضور مدیران مسئول و مرتبط به منظور بررسی مسایل و مشکلات رسانه ها و مطبوعات استان در بخش های مختلف شد.
وی ادامه داد: اگر رسانه ها و خبرنگاران ساماندهی و پالایش شوند هم حمایتی که از خانه و رسانه ها انجام می شود به خوبی مدیریت می شود و هم حیثیت و آبروی رسانه ها خدشه و آسیبی نخواهد دید.
زاهدی با بیان این که خودم را از رسانه ها می دانم،اضافه کرد: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی و غیر سیاسی است و باید به گونه ای تلاش کند که همه رسانه ها و خبرنگاران را زیر پوشش قرار بدهد تا به سمت تقویت رسانه ها و حرفه ای شدن آنها پیش برویم.

**فضای رسانه ای قزوین پویا است
استاندار قزوین با بیان اینکه اثرگزاری رسانه ها مقوله مهمی است که باید به آن توجه کرد،افزود: قزوین فضای رسانه ای پویا و به نسبت حرفه ای و قوی تری نسبت به سایر استان ها دارد و از توانمندی های زیادی برخوردار است که باید آنها را افزایش داد.
وی تصریح کرد: انتظاری که از رسانه ها می رود هنوز تامین نشده است چون اگرچه از نظر کمیت، تعداد رسانه ها زیاد است اما اینکه تا چه اندازه با کیفیت کار می کنند بحثی جداگانه می طلبد اما یک نکته مسلم در خصوص رسانه های قزوین این است که فضایآن اخلاقی است که به عنوان مثال به جای انتقاد از شخصیت مدیران به عملکرد آنها انتقاد می شود که این رویکرد، نگاه درست و پسندیده ای است.
در ابتدای این نشست مدیرکل روابط عمومی استانداری، رییس و اعضای خانه مطبوعات استان به بیان مسایل و مشکلات،پیشنهادات و نقطه نظرات خود در جهت ارتقای سطح رسانه ها و ساماندهی هرچه بهتر فضای رسانه ای استان و مسایل خبرنگاران پرداختند.
در حال حاضر 107 رسانه مکتوب استانی فعال هستند که 50 رسانه پس از استقرار دولت یازدهم مجوز گرفته‌اند.
2 نشریه الکترونیکی علمی‌ تخصصی در دانشگاه‌ها، 40 دفتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری و 13 نمایندگی خبرگزاری نیز در استان قزوین به فعالیت می پردازند.


 ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی