باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فرونشست زمین علت گل آلود شدن آب  روستای رحیم آباد بویین زهرا اعلام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین، فرونشست زمین و برداشت های بی رویه از چاه های آب کشاورزی در بویین زهرا را دلیل اصلی گل آلود شدن آب شرب روستای رحیم آباد در این شهرستان عنوان کرد.
محمد علیزاده  افزود: در بخش هایی از شهرستان بویین زهرا به دلیل برداشت های بی رویه از چاه های آب کشاورزی، فرونشست زمین را شاهد هستیم که باعث تخریب چاه ها شده است و این موضوع کدورت آب را در پی دارد.
این مسئول همچنین گفت: این پدیده در بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا بیشتر به چشم می خورد.
وی با اشاره به اینکه گل آلود بودن آب شرب در این منطقه را سال های گذشته نیز شاهد بوده ایم، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی در بوجود آمدن این مشکل دخیل نیست بلکه بالا بودن میزان مصرف دلیل محکمی بر به وجود آمدن این معضل است.
علیزاده ادامه داد: میزان مصرف آب شرب در این منطقه به ازای هر نفر روزانه 250 لیتر می باشد.
وی به اقدام های شرکت آب و فاضلاب برای رفع آلودگی آب در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل اقدام به بازسازی چاه مربوطه با مستقر کردن تیم فنی و دستگاههای مورد نظر کردیم ولی به دلیل از رده خارج بودن چاه این اقدام با موفقیت پیش نرفت و مجبور به حفر چاه جدید شده ایم.
این مسئول گفت: در حال حاضر چاهی در فاصله 50متری چاه قبلی در روستای رحیم آباد برای تامین آب شرب مردم این روستا حفر شده ولی متاسفانه به دلیل فرونشست های زمین در اطراف چاه قدیمی، هر چند وقت یکبار گل آلود شدن آب شرب آنرا شاهد هستیم که البته این کدورت ها لحظه ای است و به زودی رفع می شود.
علیزاده بیشتر توضیح داد و گفت: در این منطقه زمان جریان داشتن آب هیچ گونه مشکلی به لحاظ سالم بودن آن وجود ندارد ولی با قطع و وصل شدن آب شاهد کدورت آن هستیم چرا که آب چاه از 230 متری از زیر زمین پمپاژ می شود.
وی در پایان از عقد قرار داد با پیمانکاری جهت تملک زمین و حفر چاه جدید به منظور تامین آب شرب چند روستا از جمله روستاهای رحیم آباد، فتح آباد و کله دره در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش کدورت آب و تامین آب مورد نیاز این روستاها در شهرستان بویین زهرا باشیم.
روز گذشته، برخی شبکه های مجازی از وضعیت نامناسب آب شرب روستای رحیم آباد بویین زهرا خبر داده بودند.
شهرستان بویین زهرا به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرق استان قزوین قرار دارد و در سال های اخیر بیشتر از سایر نقاط استان با معضل کم آبی و فرونشست زمین روبرو است.
در حال حاضر 483 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین بوده است.
تعداد مشترکان (خانگی، اداری و تجاری) آبفای روستایی استان قزوین نیز 106 هزار و 653 مشترک است.
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی