باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
فاطمی عقدا گفت: زلزله شب گذشته با قدرت 5.2 ریشتر جزو زلزله های متوسط بود که به دلیل عمق کم و نزدیکی به شهرها در تهران، البرز، گیلان و شهرهای اطراف احساس شد. این زلزله برای مردم دو شهر زلزله خیز تهران و کرج تمرین مناسبی است.

زلزله شب گذشته قابل پیش‌بینی بود؛ گسل اشتهارد از 2 ماه قبل فعال شده بود؛ نمی‌توانیم این گسل را به گسل‌های تهران ربط دهیم/ پیش‌بینی زمین‌لرزه شدیدتر صحت ندارد؛ زلزله دیروز زمین‌لرزه اصلی بود نه پیش‌لرزه

استاد پژوهشگاه زلزله شناسی گفت: زلزله شب گذشته پیش لرزه نبود و یک زلزله اصلی است. پیش بینی زمین لرزه شدید صحت ندارد و چنین پیش بینی وجود ندارد.

به گزارش «انتخاب»، فاطمی عقدا گفت: زلزله دیشب براساس فعال شدن گسل اشتهارد رخ داده است. بزرگترین زلزله ای که برای این گسل ثبت شده، 7.1 ریشتر قدرت داشته و مروبطه به سالها پیش بوده است.

وی افزود: زلزله دیشب قابل پیش بینی بود زیرا این گسل از 2 ماه پیش فعال شده بود و زلزله های کوچک در آن ثب شده است. زلزله شب گذشته با قدرت 5.2 ریشتر جزو زلزله های متوسط بود که به دلیل عمق کم و نزدیکی به شهرها در تهران، البرز، گیلان و شهرهای اطراف احساس شد.

رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی درباره پیش بینی زلزله 7 ریشتری گفت: نمی توانیم این گسل را به گسل های تهران ربط دهیم. این زلزله یک زلزله اصلی بود و پیش لرزه محسوب نمی شود. پیش بینی برای زلزله شدید برای تهران وجود و صحت ندارد.

وی درباره اهمیت زلزله دیشب به میزان گفت: زلزله 5 ریشتری دیشب برای مردم دو شهر زلزله خیز تهران و کرج تمرین مناسبی است. همچنین محک خوبی برای مدیران است که توانایی دستگاه ها و مدیریت را در این شرایط تجربه کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی