باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین:

حفاران غیر مجاز در شهر ارداق دستگیر شدند

 


























فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین از دستگیری حفاران غیر مجاز محوطه‌ تاریخی در شهر ارداق از توابع شهرستان بوئین زهرا خبر داد .

 به گزارش خبرنگار ما  و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، سرهنگ اکبر بهنامی‌پور در این باره اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز با هدف تجاوز به دفینه های ارزشمند تاریخی– فرهنگی مورخ در باغات حاشیه شهر ارداق از توابع شهرستان بوئین زهرا، پس از انجام هماهنگی و کسب دستور از مقامات قضایی و فرماندهی انتظامی بخش ارداق، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به محل مورد نظر اعزام و با اقدام به موقع مانع از ادامه انجام عملیات شدند.

وی افزود: در این عملیات یک مورد حفاری در ابعاد ۲در ۵/۲ و عمق ۳ متر مشاهده گردید که ۴ تن از حفاران مستقر در اتاقک نگهبانی محل حفاری دستگیر و همراه ادوات حفاری موجود شامل بیل، کلنگ، یک دستگاه موتور برق و یک دستگاه کمپرسور برقی برای تکمیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی به فرماندهی انتظامی بخش تحویل داده شد.

سرهنگ بهنامی‌پور با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع جهت حراست و حفاظت از آثارارزشمند تاریخی– فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی یادآور شد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ (در وقت اداری) و شماره های ۳۳۳۶۷۱۲۱ و۵- ۳۳۶۷۹۹۷۳ «بصورت شبانه روزی» با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌موقع نیروهای خدوم حافظ میراث فرهنگی از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی پیشگیری‌های لازم به‌عمل آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی