باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


حجت الا اسلام و المسلمین قدر‌ت‌الله علیخانی

چرا روحانی وزرا را مخاطب قرار داد؟

آقای روحانی در سخنان  خود در جلسه هیات دولت نشان داد علاوه بر به جا آوردن حق مردم، به آنها بها نیز داده است و به عنوان نفر اول اجرایی کشور اعتراض‌های مردمی را به حق دانسته است. موضوعی که باید به آن توجه شود تفاوت اعتراض و اغتشاش است.





حجت الاسلام والمسلمین قدرت‌ا... علیخانی نوشت: اعتراض و انتقاد حق طبیعی مردم است و مردم باید در بیان عقیده آزاد باشند. آقای روحانی در سخنان خود در جلسه هیات دولت نشان داد علاوه بر به جا آوردن حق مردم، به آنها بها نیز داده است و به عنوان نفر اول اجرایی کشور اعتراض‌های مردمی را به حق دانسته است. موضوعی که باید به آن توجه شود تفاوت اعتراض و اغتشاش است. در اتفاقات اخیر ما شاهد حمله برخی معترضان به اماکن عمومی بودیم که به این اتفاق‌ها نمی‌توان اسمی جز اغتشاش نسبت داد.

تحرکات و شعار‌های برخی از افراد حاضر در تجمعات به خوبی نشان می‌دهد این افراد مخالف نظام هستند نه منتقد و همانطور که برخی از بزرگان نظام اشاره کرده‌اند باید این این تحرکات متوقف شود. در این بزنگاه‌ها باید مال و نوامیس مردم حفظ شده و کسی حق تعدی به اموال و نوامیس مردم را ندارد. رییس‌جمهور در بخشی از سخنان خود وزرای کابینه را مخاطب قرار داد. دلیل این مخاطب قرار دادن آن است که برخی وزرا انگیزه لازم برای همکاری با دولت را ندارند.

برخی از این وزرا در دولت یازدهم نیز کارنامه موفقی در دفاع از دولت نداشته و حاضر نبودند برای دفاع از دولت از خود هزینه کنند. اتفاق دیگری که رخ داده آن است کسانی که تلاش کردند دولت در رقابت‌های انتخاباتی پیروز شود امروز به وزرا دسترسی ندارند. وزرا باید بیشتر به فکر مردم باشند. مشکل دولت یازدهم بار دیگر در دولت دوازدهم در حال تکرار شدن است. برخی وزرا دولت را در هجمه‌های اخیر تنها گذاشته و حاضر نیستند از خود برای دولت هزینه کنند.

این وزرا در بزنگاه‌هایی که باید از دولت دفاع کنند، دولت را تنها می‌گذارند. امیدواریم بعد از تذکر روز گذشته رییس‌جمهور، وزرا تعامل خود با مردم را افزایش داده و بیشتر با مردم سخن بگویند. هیچ مسوولی در کشور منکر وجود مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیست اما جریانات مخالف دولت سعی در بهره‌برداری از این موضوع برای تسویه‌حساب سیاسی با دولت هستند. مشکلات زیاد است و دولت باید برای رسیدگی به این مشکلات توان خود را افزایش دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی