باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
jjjjhhjjj


مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

کاهش بارشها در استان قزوین تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد


 مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: کاهش بارش ها در استان تا فروردین سال آینده ادامه دارد و مهمترین چالش ما تداوم خشکسالی در استان قزوین است که باید برای آن تدبیر کنیم.

 آرش بهاروند در سی و ششمین جلسه شورای حفاظت آب استان قزوین که با حضور استاندار در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد اظهارداشت: قزوین در ردیف ۱۸ استان کشور در خشکسالی است و امسال در پاییز میزان دما بیشتر از میانگین بود و در دی ماه هم ۴.۵ درجه گرمتر شد  و آثار کمبود بارش ها تا فروردین ادامه خواهد یافت.

بهاروند بیان کرد: از سال ۸۰ کشور دچار خشکسالی شده و تا سال ۹۵ کاهش بارش ها ادامه یافته و با خشک شدن تالابها، فرونشست زمین و افت سطح آبهای زیرزمینی روبرو هستیم و مهمترین چالش ما خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین بیان کرد:دربرنامه پنجم توسعه نیز متاسفانه هیچ نشانی از تغییر اقلیم و خشکسالی نیست در حالی که باید برای افزایش خسارات بیمه ای، بودجه خوادث غیرمترقبه و کم شدن شاخص های اسایش اقلیمی فکری کنیم.

بهاروند بیان کرد: کاهش وسعت پهنه خزری، نابودی جتگل های بلوط زاگرس، افزایش ۱۳ درصدی اقلیم خشک و بارش های سیل اسا از دیگر پیامدهایی است که بدلیل خشکسالی و تغییر اقلیم شاهد آن خواهیم بود.

وی گفت: باید از امروز نگران اینده خود باشیم و بدانیم اگر این شرایط تداوم یابد باید شاهد پدیده مهاجرت از مناطق اسیب پذیر، کم شدن ضریب امنیت اجتماعی، کاهش تاب آوری مناطق شهری، کاهش محصولات کشاورزی و امنیت غذایی باشیم که نگران کننده است.

بهاروند با اشاره به راهکارهای عملی برای مقابله با بحرانهای آینده کشور و استان اظهارداشت: شناسایی بلایای جوی و اقلیمی، مطالعه بر روی گیاهان با گونه های سازگار با خشکی، بررسی نیاز به کشت جایگزین، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توجه به انرژی های نو و تجدیدپذیر، صادرات محصولات انرژی پاک، ایجاد سامانه پایش و پیش نگری ملی حسابداری آب از مهمترین راهکارها برای کاهش خسارات ناشی از مشکلات اقلیمی آینده است.
مهر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی