باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

صخره نورد سرعتی ایران و رکورددار جهان می‌گوید اگر به عنوان برترین ورزشکار دنیا در سال 2017 میلادی انتخاب شود، این افتخار معنوی برای ایران است.

 نظرسنجی سایت theworldgames برای انتخاب برترین ورزشکار جهان در سال 2017 میلادی ادامه دارد و رضا علیپور با 17 هزار رای پیشتاز این رقابت است.

صخره نورد سرعتی ایران در این نظرسنجی با بیش از 17 هزار رای نفر نخست است و بعد از او یک وزنه بردار زن از کشور اوکراین با 16 هزار و 300 رای در تعقیب صخره نورد سرعت ایران است.

علیپور با قهرمانی در مسابقات جهانی و آزاد و شکستن رکورد سرعت جهان در 23 سالگی برای خود اعتبار ارزشمندی را دست و پا کرد و برای نخستین بار ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد.

لاریسا سولویووا نیز سال گذشته  قهرمان جهان شد تا در طول 2012 سال گذشته در بالاترین سطح وزنه برداری جهان حضور داشته باشد. او در سال‌های 2005، 2007، 2009 و 2017 صاحب مدال طلای جهان شده و همین موضوع بخش اعظمی از آرا کاربران را هم برای او واریز کرده است.

صخره نورد سرعت ایران  از حمایت مردم ایران تشکر کرد و تاکید کرد که برگزیده شدن او برای عنوان برترین ورزشکار سال جهان افتخاری برای او و ایران است و به نمایندگی از کشورمان این عنوان را کسب می‌کند.

 از پایان سال 2017 روزهای زیادی نگذشته اما همچنان اتفاقات خوب این سال میلادی برای شما ادامه دارد.

علیپور: خوشحالم که بعد از مدت ها قهرمانی و تلاش همه روزه، برای کسب این عنوان نامزد شدم. البته انتخاب برای این عنوان جنبه معنوی دارد و جایزه خاصی به کسی نمی دهند. بیشتر نام ورزشکار و کشور آن ورزشکار مطرح می شود و من هم دوست دارم موجب سربلندی ایرانیان شوم.

تا چند روز قبل نفر دوم و سوم بودی اما الان اول هستی.

علیپور: بعد از رسانه ای شدن این موضوع، مردم استقبال خوبی از را گیری داشتند و توانستم چند صد رای پیش بیافتم. همانطور که گفتم کسب این عنوان جنبه معنوی دارد و مادی نیست اما خوشحالم که مردم قدر ورزشکاران خود را می دانند و برای رفع خستگی ما و سربلندی ایران هم که شده، از من حمایت کردند تا یک ایرانی این جایزه را ببرد.

 فکر می کردی با وجود این همه ورزشکار موفق در ایران، تو برای این عنوان نامزد شوی؟

علیپور: سال موفقی را سپری کردم و برترین ورزشکار سرعت جهان بودم. با توجه به ورزشکاران خارجی که در این سایت وجود دارند، معیار انتخاب ورزشکاران ثبات در عملکرد آن ها بوده و من هم از اولین تا آخرین روزهای سال میلادی اخیر در اوج آمادگی بودم. در هر حال خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در این نظرسنجی قرار گرفتم و اگر انتخاب شوم، ایران انتخاب شده است.

موفقیت های اخیر در مسابقات و انتخاب احتمالی برای برترین ورزشکار سال، از انگیزه های تو برای آینده کم نمی کند؟

علیپور: مطمئن باشید هر روز با انگیزه تر از روز گذشته تمرین می‌کنم. برای همه اتفاقات مثبت انگیزه دارم و باز هم برای رکوردشکنی و قهرمانی تلاش می کنم.

سایر ورزشکارانی که برای عنوان برترین ورزشکار نامزد شدند را زیر نظر داری؟

علیپور: نگاه کوتاهی به اسامی ورزشکاران داشتم و برخی ار هم می شناسم اما همانطور که گفتم انتخاب به عنوان برترین ورزشکار جایزه مادی ندارد و صرفا معنوی است. اگر انتخاب شوم خوشحال می شوم اما اگر این اتفاق رخ ندهد هم ناراحت نخواهم شد.

جماران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی