باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



اقدام انقلابی  و شایسته تقدیر دادستان قزوین در جهت دفاع از حقوق مردم
دریافت عوارض در آزادراه قزوین-زنجان تا اطلاع ثانوی به علت عدم خدمات رسانی ممنوع شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به دریافت عوارض از عوارضی محور قزوین-زنجان و عدم ارائه خدمات ضروری با دستور دادستانی دریافت عوارض خودرو در این محور ممنوع شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار داشت: با توجه به دریافت عوارض از عوارضی محور قزوین-زنجان و عدم ارائه خدمات ضروری با دستور دادستانی دریافت عوارض خودرو در این محور ممنوع شده است.

وی با اشاره به این که شرکت آزادراه‌ها باید در قبال دریافت عوارض از آزادراه‌ها نگهداری کند، افزود: مدیران شرکت‌ها اعم از دولتی و خصوصی موظف هستند در قبال مبالغی که به عنوان عوارض از خودروها دریافت می‌کنند، خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب‌دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به  منظور کاهش آسیب‌های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل‌های توقف مجاز و تابلوهای هشدار، اطلاع از نقاط حادثه‌خیز و خدمات دیگر را به مسافران ارائه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد: در آزادراه قزوین-زنجان برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی و عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب شده و مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که با توجه به همین دلایل و تا رفع تمام عیوب و مشکلات این محور دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به برخی از وظایف قوه قضاییه بارها تأکید کرده‌اند که احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضائیه است و این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی، مقابله کند.

این مسؤول قضایی اضافه کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پرچمدار حقوق عمومی در جامعه است و در هر زمینه‌ای که لازم باشد از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون‌شکنان مقابله کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان به تبصره‏ سه ماده‏ 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: طبق این ماده اگر نقصی از راه، موجب ورود خسارت به استفاده‌کنندگان شود و بر اساس نظر کارشناسان تصادف، نقص راه، مؤثر در تصادفات باشد، محافظ راه ملزم به جبران خسارت می‌شود؛ بنابر این محافظ راه حتی اگر ثابت کند که مرتکب هیچ‌گونه تقصیری نشده یا اوضاع و احوال حادثه برای او ناشناخته است، نمی‏‌تواند از مسؤولیت معاف شود.

روابط عمومی دادگستری استان قزوین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی