باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کتاب "شاعر شطح‌نویس" با گذری بر زندگی و آثار احمد عزیزی، شاعر انقلاب است با نویسندگی حسن چراغلو نویسنده بوئین زهرایی روانه بازارنشر شد

 

 

به گزارش خبرنگار ما کتاب "شاعر شطح‌نویس" که گذری بر زندگی و آثار احمد عزیزی، شاعر انقلاب است، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و در قالب مجموعه "دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان" روانه بازار نشر شد.

 

 

احمد عزیزی یکی از شاعران تیزبین و خوش ذوق معاصر است که اشعار و شطحیات بسیار زیبایی دارد و سروده‌هایش بیانگر دغدغه‌ها و آداب و رسوم دوران خویش است. او می‌کوشید با زبان ساده حقایق دوران خود را به رشته نظم دربیاورد.

 

کتاب "شاعر شطح نویس" در سه فصل تنظیم شده است: فصل اول تحت عنوان "زندگی‌نامه"، روایتی از تولد، خانواده و دوران حضور او در زادگاهش سرپل ذهاب است. عزیزی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی مبارزه می‌کرد بعد از پیروزی انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی به تهران نقل مکان کرد. در این فصل احمد عزیزی درباره علل مهاجرتش از کرمانشاه به تهران صحبت کرده است. در این فصل همچنین روایتی از دیدار احمد عزیزی با رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است.

 

عنوان فصل دوم "مثتوی دلداگی" است. در این فصل ارادت و علاقه این شاعر انقلاب به حضرت امام خمینی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان داده می‌شود. در این صفحات اشعار مربوط به این موضوع نیز آمده است.

 



فصل سوم با عنوان "گلگشت آثار" به بررسی و معرفی آثار احمد عزیزی پرداخته است. عزیزی آثار زیادی اعم از شعر و نثر از خود به یادگار گذاشته و در قالب‌های مختلف غزل، مثنوی، رباعی و مخصوصاً شطحیات طبع‌آزمایی کرده است. از جمله این آثار می‌توان "خواب میخک"، "رویای رویت"، "شرجی آواز"، "خوابنامه و باغ تناسخ"، "قوس غزل"، "یک لیوان شطح داغ" و ... را نام برد که در این فصل معرفی می‌شوند.

 

در بخش ضمایم هم برخی از مهم‌ترین مصاحبه‌ها و تصاویر احمد عزیزی آمده است.

 

کتاب "شاعر شطح‌نویس" با تالیف حسن چراغلو و با قطع پالتویی و در 96صفحه، با تیراژ 2500 نسخه و به قیمت 5هزار تومان عرضه شده است.

 

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه کتاب "شاعر شطح‌نویس" (گذری بر زندگی و آثار احمد عزیزی) به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

مبارکه حاج حسن کتاب سپهبد قرنی تو چاپ نکردی هنوز؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی