باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

افتخار بی نظیر برای ورزش استان قزوین رقم خورد :

رکوردار ایرانی صخره نوردی سرعت جهان به عنوان برترین ورزشکار جهان از نگاه کاربران theworldgames انتخاب شد.

 از حدود یک ماه پیش سایت معتبر theworldgames.org اقدام به رای گیری از کاربران برای انتخاب برترین ورزشکار جهان در سال 2017 کرد که در این بین نام رضا علیپور، صخره نورد سرعت ایرانی که در اوایل سال 2017 موفق به قهرمانی جهان و شکستن رکورد جهانی شده بود نیز دیده می شد.

علیپور از نخستین دقایق این رای گیری رقابت تنگاتنگی با وزنه بردار اوکراینی داشت و مرتب جایگاه اول و دوم بین این دو ورزشکار برجسته جهانی رد و  بدل شد.

با گذشت 15 روز از رای گیری، مسئولان سایت اقدام به انتخاب 10 نفر برتر کردند تا رای گیری میان برترین های جهان ادامه داشته باشد که باز هم در این بخش علیپور و وزنه بردار زن اوکراینی رقابت تنگاتنگی داشتند و با اختلاف نسبت به نفرات سوم و چهارم شانس نخست کسب عنوان برترین ورزشکار جهان بودند.

در فاصله یک روز مانده به پایان رای گیری، وزنه بردار اوکراینی با افزایش اختلاف، نسبت به علیپور در رده نخست قرار گرفته بود که با بازتاب این موضوع، کاربران ایرانی که تاکنون رای نداده بودند، به علیپور رای دادند و در نهایت یوز ایرانی به عنوان برترین ورزشکار جهان از نگاه کاربران این ساین انتخاب شد. او با بیش از 90.7  هزار رای، در رده نخست قرار گرفت و بعد از او  لاریسا سولوویوا نیز با 90 هزار رای در رده دوم جای گرفت.

این سایت در معرفی رضا علیپور نوشته است:

رضا علیپور فقط قهرمان مسابقات صخره نوردی سرعت نیست بلکه او تابستان سال جاری رکورد این مسابقات را در 23 سالگی شکست. با وجود اینکه رقیب او شروع اشتباهی داشت اما علیپور توانست از او عبور کند و رکورد جهان را بشکند. او تنها ورزشکار ایران است که توانسته در رقابت های جهانی این رشته مدال طلا را از آن خود کند.

جماران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

ایول به همشهری💪💪💪💪💪💪

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی