باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

بازدید نمایندگان حوزه پسماند کشور ژاپن از سایت محمدآباد


  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از بازدید ۱۱ نمایندگان حوزه پسماند کشور ژاپن از سایت پسماند محمدآباد خبر داد.

 نفر از نمایندگان حوزه پسماند کشور ژاپن روز دوشنبه به همراه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا وکارشناسان اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین از سایت پسماند عادی و صنعتی محمدآباد بازدید کردند.

سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمع آوری پسماندهای کل استان در یک مکان برای این هئیت ژاپنی قابل توجه بود.

شمسی پور گفت: این تیم ژاپنی که متشکل از مسئولین وزارت محیط زیست ژاپن و صاحبان سایت پسماند کشور ژاپن بودند جمع آوری پسماندهای اکثر شهرداری ها در یک مکان را امری جالب دانستند و اظهار کردند که این عمل نشان از همکاری بسیار خوب و موفق دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش سایت پسماند صنعتی جمع آوری و تفکیک و جداسازی پسماندهای مراکز درمانی و بی خطر کردن آن و کاربرد انواع تست ها شامل تست شیمیایی، ویال و گراف جهت بی خطر سازی برای این تیم ژاپنی کار بسیار بزرگی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین افزود: این تیم در خصوص فنآوری پیرولیز اظهار بی اطلاعی کرده و برایشان یک نوآوری محسوب می شد و با توجه به این که دانش فنی ساخت آن کاملا ایرانی بود برای همکاری با سایت محمدآباد اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: ۱۰ هکتار زمین درجوار سایت محمدآباد باهمکاری محیط زیست، شهرداری، سازمان صنعت، منابع طبیعی و استانداری به بخش خصوصی واگذار شده تا برای طرح توسعه دفن بهداشتی زباله های صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

شمسی پور گفت: شرکت شهرک های صنعتی در خصوص تعیین تکلیف نحوه مدیریت در زمین ۱۰ هکتاری اقدام کرده اند و قرار است با مشخص شدن متولی کار، واحدهای صنعتی هم لازم است با عقد قرارداد با شهرداری ساماندهی زباله ها را ممکن کنند.

وی یادآورشد: باید تلاش کنیم تا زباله های خانگی در یک جا متمرکز شود و در محل سایت محمدآباد هم نیازمند نگاه ویژه هستیم تا زباله روستاها هم به این محل منتقل شود و ظرفیت این سایت بسیار قابل توجه است و می تواند نیازها را برطرف کند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی