باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

شهرستان بویین زهرا صاحب نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی می شود


  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی بویین زهرا با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در روزهای آینده آغاز می شود.

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت تولید انرژی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: ساخت نیروگاه برای تامین نیازهای توسعه ای در بخش کشاورزی و صنعتی در دستور کار مسئولان استان است و در این راستا بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران این بخش مهیا شده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین به عنوان منطقه ای صنعتی و کشاورزی و با توجه به افزایش جمعیت روز افزون باید نیروگاههای مورد نیاز را نیز احداث کند تا در اجرای طرح های توسعه دچار مشکل نشویم.

حبیبی گفت:از مجموع ۱۲ نیروگاه در دست احداث کشور سهم استان قزوین یک واحد نیروگاهی است که با همکاری و مشارکت وزارت نیرو با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بویین زهرا ساخته می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین یادآورشد: یکی از پروژه های مهم در استان ساخت نیروگاه در مناطق مختلف استان است که در این راستا عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی بویین زهرا با یک هزار میلیارد تومان اعتبار اغاز می شود.

حبیبی تصریح کرد: این نیروگاه به عنوان یکی از پروژه های مهم استان در ۵۰ هکتار از اراضی پاپلی علیا در بوئین زهرا ساخته می شود که دارای کلاس F و منطبق با سیاست های زیست محیطی است که سازمان محیط زیست کشور آن را تایید کرده است.

وی بیان کرد: نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی بوئین زهرا از مهمترین طرح های سرمایه گذاری استان است که می تواند به اشتغال منطقه و توسعه صنایع کمک موثری کند.

حبیبی اظهارداشت: این نیروگاه در اراضی غیر زراعی و بیابانی بوئین زهرا ساخته می شود و مجوزهای زیست محیطی برای راه اندازی این نیروگاه دریافت شده است.

وی گفت: در حال حاضر برای تولید انرژی مجوز متعددی صادر شده و سرمایه گذاران در حال طی کردن مراحل دریافت پروانه ساخت هستند که تا پایان امسالی بسیاری از آنها به نتیجه می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در صورت راه اندازی این نیروگاه ضمن کاهش آلاینده های زیست محیطی زمینه سالم سازی محیط زیست فراهم می شود.

حبیبی از مدیران راه و شهرسازی، شرکت های گاز، آب و اداره محیط زیست خواست در مدت یک هفته نسبت به دادن مجوزهای لازم اقدام کنند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی