باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه در خطبه‌های نماز جمعه بوئین‌زهرا:

تمامی مشکلات کشورهای مسلمان از جمله: عراق، لبنان، یمن، سوریه، بحرین و ... زیرِ سرِ صهیونیست‌ها است.

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه در خطبه‌های نماز جمعه بوئین‌زهرا با اشاره به اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی و مجاهد نستوه، ابوالشهید مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ هادی باریک‌بین(ره) اظهار کرد :  آیت الله باریک‌بین ۳۳ سال در سنگر امامت جمعه و بیش از ۵۰ سال در عرصه‌های فرهنگِ دینی و ارزش‌ها زحمت کشیدند. حضور گسترده‌ی مردم و مسئولان در برنامه‌های گرامیداشت سوم، هفتم، چهلم، سالگرد و به‌ویژه مراسم خاکسپاری آن مرحوم نشان از این بود که مردم قدردان زحمات و خدمات کسی که برای خدا کار می‌کند، هستند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

 

وی ادامه داد: کشور طیِّ هفته‌ی گذشته معطر به عطر اعتکاف بود؛ جا دارد از همه‌ی معتکفینِ خواهر و برادر و متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی تقدیر کرد.

 

امام جمعه بوئین زهرا افزود : خانواده‌ها جوانانِ خود را جهت ثبت نام در حوزه‌های علمیه که دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند، تشویق کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه خاطرنشان کرد : در ایام گذشته اردوهای راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی برگزار شد؛ از همه‌ی افراد و دستگاه‌هایی که از این اتفاق جامعِ فرهنگی کشور حمایت کردند و همچنین عزیزان راوی که خاطرات شیرین و شنیدنی ایام دفاع مقدس را برای عموم مردم و مسافرین به‌ویژه جوانان و نوجوانان بازگو کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

وی بیان داشت : طیِّ هفته‌ی گذشته شاهد موج جدید جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل علیه فلسطینیان بودیم. امام خمینی(ره) می‌فرمایند: وظیفه‌ی هر مسلمان حتی در دورترین نقطه‌ی عالم همان وظیفه‌ای است که در مسلمانان در بیت المقدس دارند. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می‌فرمایند: فلسطین و دنیای اسلام باید مقاومت کنند. سازش و مذاکره صدها بار امتحان شد و جواب نداد، با هر گرگ سر یک میز نشستن و اعتماد بیش از حد به او موجب انحراف، ضعف، یاس و شکست است. طبق بیان معصومین(ع) مومن و مسلمان نباید چند بار یک مورد را امتحان کند. تمامی مشکلات کشورهای مسلمان از جمله: عراق، لبنان، یمن، سوریه، بحرین و ... زیرِ سرِ صهیونیست‌ها است. آن‌ها هیچ‌وقت چشمِ دیدن اتحاد مسلمین را ندارند، همیشه تفرقه انداخته‌اند. ولی خواب‌های دشمنان هیچ‌وقت تعبیر نخواهد شد.

 

امام جمعه بوئین زهرا با یاداوری شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت :  این شهید درجه‌دار ارتشی زمانِ شاه بود ولی در اثر معاشرت با علماء مخصوصاً آیت الله بهاءالدینی معرفت بسیاری پیدا کرد تا آن‌جا که بعد از شهادتش، مقام معظم رهبری دو زانو نشستند و تابوت آن بزرگمرد را بوسیدند. این شهید سعید هم در ایام دفاع مقدس و هم بعد از آن، درس‌ها و خدمات زیادی را به یادگار گذاشتند، و به گفته‌ی خودِ شهید و همرزمانش؛ خیلی بی‌قرارِ شهادت بود و در کوه‌ها و بیابان‌ها به دنبالش بود ولی در جلوی درب منزل خود جام شهادت را نوشید و بالاخره مزد تقوا، طهارت، مردانگی و شایستگی خود را گرفت.

وی تاکید کرد : شهید حضرت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهرشان بنت‌الهدی که توسط حکومت بعث عراق به شهادت رسیدند، وقتی عده‌ای به این عالم وارسته می‌گفتند که چرا نام امام خمینی(ره) را می‌بری یا برای شهید مطهری(ره) مراسم می‌گیری که آن‌ها فارس زبانند و ایرانی، ایشان جواب می‌داد: من در برابر تمامی دنیای اسلام مسئولم، مسلمانان برابرند. آری، اگر امثال آیت الله صدر با قلم‌ِشان نشان دادند که دنیای اسلام یکی‌ است و کشورهای مسلمان تفاوتی با هم ندارند، مدافعان حرم ما نیز با عملِ‌شان ثابت کردند که فرقی نمی‌کند در کجای دنیای اسلام ناامنی، بحران و جنگ باشد، امثال سردار شهید همدانی، محسن حججی، الیاس چگینی و دیگر شهدای مظلوم مدافع حرم بسیار خوب به دنیا نشان دادند که حاضرند در هر نقطه‌ای از دنیای اسلام که در برابر دشمنان می‌جنگد، ایستادگی و مقاومت کرده و پاسخِ قاطع به زورگویان بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه خاطرنشان کرد : انرژی هسته‌ای به عنوان حیات خلوت آمریکا، اروپا و غرب بود، این ایران بود که با کمک دانشمندان خودش به این علم و فن‌آوری مهم دست یافت، یاد و خاطره‌ی تمامی شهدای راه هسته‌ای میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی