باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا خبرداد :

کشت نایلونی محصولات کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا ممنوع است.




زارعی گفت : با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری خاک کشاورزی و محیط زیست در جلسه کارگروه پسماند مصوب گردیده که هر نوع کشت نایلونی محصولات کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا ممنوع است .

 

مهندس احمد زارعی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره به مضرات غیر قابل جبران کشت زیر نایلونی حصولات کشاورزی بویژه سیفی جات اظهار کرد : متاسفانه در چند سال گذشته بخشی از کشاورزان شهرستان بوئین زهرا و سایر مناطق به جهت عرضه زودتر محصولات کشاورزی اقدام به کشت زیر نایلونی می کنند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده پلاستیک مواد شیمایی هستند توسعه این نوع کشت آسیب بسیار جدی به حاصلخیزی خاک های غنی و مرغوب شهرستان وارد می کند.

وی با اشاره به پراکنده شدن پلاستیک های استفاد ه شده در مزارع در طبیعت بوسیله باد تصریح ساخت : پراکنده شدن پلاستیک های رها شده محیط زیست و سیمای بخش های از طبیعت شهرستان را زشت  و منظر های بسیار نامناسبی را ایجاد کرده است.

زارعی اعلام کرد: بر اساس پژو هش های علمی حداقل 350 سال نیاز است تا نایلون مجدد به چرخه طبیعت باز گردد.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از ابتداء مخالف جدی توسعه  کشت زیر پلاستیکی محصولات کشاورزی بوده است  لذا از سال گذشته موضوع مدیریت و برخورد با کشت زیر نایلونی محصولات کشاورزی را در کارگروه پسماند شهرستان بوئین زهرا مطرح کرد.




این مقام مسئول گفت : از سال گذشته برای مقابله با این پدیده جلسات مختلفی با حضور مسئولان و کارشناسان اداره جهاد و کشاورزی و دهیاران برگزار شد که در این جلسات مضرات و خطرات توسعه و ادامه کشت نایلونی برای کشاورزان و مسئولان حوزه کشاورزی تشریح گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد : علی رغم اینکه اخطا ر های لازم در زمینه  ممنوعیت کشت نایلونی در سال گذشته داده شده بود اما متاسفانه تعدادی از کشاورزان منطقه مجدد مبادرت به کشت نایلونی محصولات کشاورزی کرده بودند که این افراد شناسایی و پس از  تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.



زارعی یادآور شد : با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری خاک کشاورزی و محیط زیست در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مصوب گردیده که هر نوع کشت نایلونی محصولات کشاورزی در شهرستان ممنوع بوده و افرادی که مباردت به کشت زیر پلاستیکی محصولات کشاورزی کنند با آنان برخورد قانونی و جدی انجام می شود.

وی تاکید کرد : بدون تردید این تصمیم در راستای پایداری کشاورزی  شهرستان و حفظ و نگهداری خاک حاصلخیز و طبیعت منطقه است.



این مقام مسئول گفت : مقرر گردیده که دستگاه های متولی در حوزه کشاورزی و همچنین اعضای شورای اسلامی روستا ها و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی گسترده در خصوص ممنوعیت کشت نایلونی محصولات کشاورزی اطلاع رسانی نمایند تا کشاورزان قبل از آغاز کشت بهاره از کشت نایلونی محصولات کشاورزی خوداری کنند .

لازم به یاداوری است که وبلاگ باران اعتدال در سال های گذشته در چندین مقاله نسبت به ادامه و توسعه کشت نایلونی محصولات کشاورزی هشدار داده بود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی