باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

علیرضایی دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

استان قزوین از ظرفیت لازم برای پایلوت شدن در حمایت از تولید کالای ایرانی برخوداراست .


دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت : استان از ظرفیت و قابلیت های  مختلف در حوزه صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری ، تاریخی  و .... جهت  اجراء و  عملیاتی سازی شعار حمایت از کالای ایرانی برخودار است .

نصرت الله علیرضایی دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین در گفت و گو با ولی اله حسین زاده خبرنگارما با اعلام اینکه انتظار می رود مدیران استان در تمامی سطوح کلیه ظرفیتهای مادی و معنوی استان  را جهت تحقق نامگذاری سال جاری متمرکز و بسیج کنند اظهار کرد: استان از ظرفیت و قابلیت های  مختلف در حوزه صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری ، تاریخی  و .... برخودار است.

وی ادامه داد:  استان قزوین  در حوزه صنعت در بسیاری از خوشه های صنعتی  در سطح کشور شناخته شده  و در محصولات شوینده ، کاشی و سرامیک ، شیشه ، قطعات خودرو ، فولاد ، لوازم خانگی  و  ... دارای رتبه  و برند است در همین راستا  مسئولان با حمایت از این صنایع می توانند گام بلندی را در جهت توسعه تولیدات و کالای داخلی بردارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: دولت  در سال جاری باید با ارایه تسهیلات ارزان قیمت و تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی، امکان توسعه واحد های صنعتی  و به روز رسانی تکنولوژی را برای تولید کالای مرغوب داخلی و قابل رقابت با اجناس خارجی فراهم کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین خاطرنشان کرد : استان قزوین از ظرفیت لازم برای پایلوت شدن در حمایت از تولید کالای ایرانی برخودار است.

علیرضایی سپس بخش کشاورزی استان و برخورداری از دشت حاصلخیز را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد : علی رغم اینکه استان قزوین 1 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است اما بیش از 4 درصد محصولات غذایی و پروتئینی کشور  را تولید می کند که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای بخش کشاورزی در تولید محصولات داخلی است.




این مقام مسئول بیان داشت : می توان با توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در حوزه محصولات کشاورزی با محوریت توجه به نیاز و ذائقه مصرف کنندگان داخلی، زمینه صادرات بیشتر محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر را فراهم نمود.

حمایت از توسعه ظرفیت های گردشگری و تاریخی با ارایه تسهیلات ارزان قیمت یکی دیگر از موئلفه های حمایت از تولید کالای ایرانی است که علیرضایی با اشاره بدان تاکید کرد : راه اندازی و توسعه مراکز اقامتی  و بومی گردی  در مناطق روستایی با توجه به ظرفیت های بکر استان می تواند زمینه جذب بیشتر گردشگران و توریست های داخلی و خارجی را جهت اقامت و   خرید تولیدات صنایع دستی و دیگر  محصولات بویژه در روستا ها و مناطق عشایری فراهم کند و با رونق اقتصاد گردشگری زمینه و بستر مناسب تری برای معرفی و عرضه کالاهای داخلی فراهم کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود استان قزوین را یک استان متکثر ، متنوع در حوزه قومیت و فرهنگ و آداب و رسوم دانست و گفت : بدون تردید تمامی این فرهنگ ها و قومیت ها می توانند در کنار هم به تقویت و نهادینه  کردن احساس تعلق ملی و منافع ملی و ایرانی کمک کرده و مصرف و خرید کالای مورد نیاز داخلی را به امری فرهنگی،اعتقادی و اجتماعی بدل کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی