باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

مهمترین رسالت سپاه تامین امنیت و صیانت از دستاوردهای نظام است


  جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: مهمترین رسالت سپاه به عنوان نهادی مردمی تامین امنیت، مقابله با تهدید داخلی و خارجی و صیانت از ارزشها و دستاوردهای نظام است.

 سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار شدبا تبریک فرارسیدن سوم شعبان اظهار داشت: انقلاب اسلامی مانند بسیاری از حکومت ها، برای صیانت از دستاوردهای خود برنامه ریزی کرد و با تقویت نیروهای مسلح خود به اقتدار لازم رسید.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی با درایت و هدایت امام و تاسیس سپاه پاسداران توطئه های شوم دشمنان که برای دوران پس از انقلاب کشیده بودند خنثی شد و با ایجاد نهادهای انقلابی نیز مسیر صیانت از آرمانهای امام راحل هموار شد.

مهمترین رسالت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب است

جانشین سپاه صاحب الامر استان یادآورشد:درحوادث غیرمترقبه، امور امنیتی و انتظامی به میزان تهدیدهایی که صورت می گیرد سپاه نیز احساس مسئولیت کرده و وارد کار شده تا از انقلاب دفاع کند.

وی اضافه کرد: برخی یادشان می رود وقتی گرفتاری های اقتصادی و امنیتی و بحرانی دارند چشمشان به سپاه است و هنگامی که اوضاع آرام می شود با کنایه و سخنان نیش دار به سپاه انتقاد می کنند.

برزگر تصریح کرد: ماموریت های واگذار شده به سپاه غیر از تمامیت ارضی و مسائل امینتی داخل کشور تعریف شده و در گذشته نیز در بحران های متعددی که با آن روبرو شدیم با حضور بموقع این نهاد انقلاب توانستیم از بحرانها عبور کنیم.

وی اظهارداشت: ترور بیش از ۱۷ هزار نفر و ایجاد فاجعه هفتم تیر، ترور شهید چگینی از معلمان با افتخار استان، ایجاد نا امنی داخلی و قائله کردستان از نقشه هایی بود که می خواستند ایران را مانند سوریه امروز کنند و اگر سپاه در کنار سایر نیروهای مردمی نبود سرنوشت دیگری داشتیم.

برزگر تصریح کرد: در دوره ای که هواپیماربایی در کشور رواج داشت ماموریت تامین امنیت هوایی با دستور امام راحل به سپاه سپرده شد و این نهاد مردمی توانست بیش از ۱۰۰ مورد هواپیماربایی را کشف و خنثی و جان هزاران نفر را نجات دهد و از یک فاجعه انسانی جلوگیری کند.

سپاه بدون مردم هیچ جایگاهی ندارد

وی بیان کرد: عزت و اقتدار و افتخار سپاه متعلق به مردم و وابسته به آنهاست و بدون آن هیچ معنایی ندارد.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآورشد:بخش عمده ای ازامور فرهنگی، اجتماعی وسازندگی کشور به درخواست دولتها به سپاه داده شده و برای نمونه قرارگاه خاتم الانبیا از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی وارد کار شده و تاکنون نیز همه دولت ها با توجه به نیازهایی که داشته اند از سپاه و بسیج دعوت به همکاری کرده اند و ما نیز به آنها پاسخ داده ایم.

وی گفت: با همه مطالبات چند هزار میلیارد تومانی که قرارگاه خاتم الانبیاء از دولت دارد چون خود را مردمی و خدمتگزار ملت می داند احساس وظیفه کرده تا آنچه در توان دارد در اختیار مردم بگذارد و در این زمینه کوتاهی نمی کند

دشمنی با سپاه به دلیل جایگاه والای آن است

سرهنگ برزگر اظهارداشت:باحمایت مردم وتدبیر مقام معظم رهبری و جانفشانی بسیجیان و سپاهیان شاهد عزت و عظمت جمهوری اسلامی هستیم و دشمنان چون به جایگاه و عظمت این نهاد پی برده اند تلاش می کنند با روشهای گوناگون این نهاد را تضعیف کنند و متاسفانه گاهی برخی افرادی که در حاکمیت هستند نیز آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی گفت:در اجرای طرح های عمرانی وسازندگی مصمم هستیم وبرای نمونه با نهال کاری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان تلاش کرده ایم با پدیده ریزگردها و بحران آب مقابله کنیم که کار ارزشمندی است.

برزگر تصریح کرد: همچنین اجرای طرح آبرسانی در روستای کیخنان در کوهین که به اختلافات چندین ساله پایان داد از کارهای دیگری است که زمینه احیاء این منطقه را فراهم کرده و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب در منطقه تامین می شود.

جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی، راهیان نور، فعالیتهای سازندگی در مناطق روستایی و محروم، از کارهای ارزشمندی است که بسیج و سپاه به عنوان ماموریت های خود انجام می دهد و به آن افتخار می کند.

در کاهش آسیب های اجتماع مشارکت می کنیم

برزگر گفت: با فعالیتهای فرهنگی و حضور در مناطق آسیب پذیر برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز مشارکت جدی داریم و امسال در ۱۲ نقطه از شهر کانون های فرهنگی را دایر کرده و نسبت به شناسایی معتادان و درمان آنها برنامه داریم.

وی اضافه کرد: اگر اشتغال حل شود بسیاری از آسیبها از جمله اعتیاد کاهش خواهد یافت لذا امیدواریم دولتمردان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و همه توان خود را در این عرصه بکار گیرند.

وی اظهارداشت: امروز دشمن از راه فرهنگی نیز وارد شده و با اشاعه فساد، اعتیاد و برهم زدن بنیان خانواده درصدد است به نظام اسیب بزند لذا ما هم باید هوشیار باشیم و با فعالیتهای فرهنگی با این ترفندها مقابله کنیم.

فعالیتهای عمرانی سپاه برای مردم شغل ایجاد کرده است

برزگر در پاسخ به این سوال که ورود سپاه به فعالیتهای عمرانی ممکن است فرصت اشتغال را از دیگران بگیرد گفت: در قرارگاه خاتم الانبیاء بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سراسر کشور فعالیت می کنند که فقط ۱۵۰۰ نفر آنها سپاهی هستند و بقیه افراد بخش خصوصی، کارگر، مهندس و کارشناس و نیروهای دیگری هستند که خود مردمند و در واقع فعالیتهای این نهاد برای مردم عادی هم شغل ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد:نکته دوم اینکه بسیاری از تجهیزات لجستیک سپاه در مسیر سازندگی و عمران قرارگرفته تاهم از فرسودگی آنها جلوگیری شود و هم با استفاده بهینه از تجهیزات بتوانیم با هزینه کمتر و سرعت بیشتری به توسعه کشور کمک کنیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(ع) استان قزوین گفت: این که به جای تشکر و تشویق سپاه به ادامه خدمات سازندگی برخی آن را زیر سوال می برند بی انصافی است.

وی با ذکر نمونه ای دیگر از خدمات سپاه اظهارداشت: در استان قزوین برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی اقدام کردند و چون قادر به تامین هزینه ها نشدند سراغ قرارگاه آمده اند و این نهاد با تامین ۵.۵ میلیارد تومان و بسیج همه امکانات خود اعلام آمادگی کرده وارد کار شده و این طرح را در مدت ۲.۵ سال به پایان برساند.

برزگر گفت: در فعالیتهای اقتصادی دنبال سود نیستیم بلکه می خواهیم در کنار به روز کردن خود برای داشتن نشاط و شادابی نیروهای خود از همه ظرفیت ها برای عمران و سازندگی استفاده کرده و شعار حمایت از تولید داخلی را محقق کنیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین اضافه کرد: فقط ۱۰ درصد نیروهای قرارگاه خاتم از نیروهای بسیجی و سپاهی است و مابقی مردم عادی هستند که به توسعه کشور کمک می کنند.

در سلامت ارتش هیچ شکی نداریم/ اقتدار ارتش و سپاه با هم است

وی در ادامه گفت: در سلامتی و پاک دستی و تعهد ارتش هیچ شکی نداریم و شهید صیاد شیرازی ها در گذشته و امیر موسوی ها در حال حاضر مصداق بارز آن هستند اما با کنایه زدن و زیر سوال بردن یک نهاد انقلابی مشکلی حل نمی شود.

وی بیان کرد: در کنار بودجه نظامی ۶۷۰ میلیارد دلاری آمریکا وقتی ایران ۷ میلیارد دلار هزینه می کند دشمنان نگران می شوند و آن را در رسانه ها جور دیگری مطرح می کنند که باید هوشیار باشیم و از این ترفندها نهراسیم.

امر به معروف در جامعه تعطیل نشود

سرهنگ برزگر درخصوص حادثه اخیر در برخورد با بدحجابی نیز اظهارداشت: به نظر می رسد انتشار این فیلم یک توطئه بود تا نیروی انتظامی را زیر سوال ببرند اما باید توجه داشت که اولا در ابتدا برخورد تند نبوده و حتما اقدامی شده که این حرکت را بدنبال داشته است.

وی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خاطر این مسائل به فراموشی سپرده شود اما هرکاری روشی دارد که باید بر اساس آن حرکت کرد.

کنگره سه هزار شهید مهرماه در قزوین برگزار می شود

سرهنگ برزگر در ادامه از برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین خبرداد و گفت: این کنگره درمهرماه امسال در استان برگزار خواهد شد  و از رسانه ها انتظار داریم در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: جمع آوری اسناد، مدارک، وصیت نامه و دست نوشته، عکس و فیلم، آغاز شده و امیدواریم یادواره باشکوهی در استان برگزار و ماندگار شود.

برزگر اظهارداشت: هشت یادواره شهدای تخصصی داریم و ۷ یادواره شهرستانی و در کنار آن  از ۱۰ کتاب شهید رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال نیز گفت: برای عمل به رهنمود مقام معظم رهبری همه باید احساس مسئولیت کنیم و با خرید کالاهای ایرانی در مسیر تقویت تولیدات داخلی و اشتغال گام برداریم.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی