باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


بهزادپور شهردارتاکستان :

شهروندان تاکستان 4میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند.



شهردارتاکستان گفت: در حوزه ساخت و ساز  با توجه به بدهی کلان شهروندان  به شهرداری  در پی ایجاد راهکار مناسب از جمله با گفتگو  برای وصول 40 میلیارد ریال مطابات شهرداری از شهروندان هستیم.

به گزارش خبرنگار ما مهندس حسین بهزادپور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل شهرداری تاکستان با تشریح مهمترین برنامه های دردست اجرا و مشکلات این شهردر پاسخ به ولی اله حسین زاده خبرنگار ما در خصوص پروژه های درآمدزا و پایدار شهرداری تاکستان در سال 97 اظهار کرد : مدیریت جدید شهرداری تاکستان برای ایجاد درآمد  های  پایدار طرح ها و برنامه های  مناسبی را پیش بینی  کرده است

وی ادامه داد: بودجه همیشه دو سمت و وجه دارد که یکی از آنها درآمد و دیگری  هزینه است  لذا کد های درآمدی بودجه 43 میلیار د تومانی سال 97 شهرداری تاکستان  پس از بحث های دقیق و چالشی به تصویب رسیده است.

بهزاد پور افزود :  در بودجه سال 97 شهرداری تاکستان 12 کد درآمدی   پیش بینی  شده است که 3/1 درآمد مربوط به  قانون مالیات بر ارزش افزوده   و 3/1 دیگر آن هم  از درآمد های محلی  از جمله عوارض و صدور پروانه های ساخت و ساز   و 3/1 دیگر درآمد نیز  از ناحیه بانک زمین  تامین محقق می گردد.


شهردار تاکستان خاطرنشان کرد :  تحقق هر یک از این منابع نیازمند تشکیل کمیته های تخصصی است که در حوزه منابع درآمد محلی  و مردمی با کد نوسازی و از طریق  توضیح آن بین مردم  پیگیری و محقق خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه شهرداری تاکستان بیش از 1100 فقره چک شهروندان را بابت مطالبات خود در اختیار دارد  تصریح ساخت :  در حوزه ساخت و ساز  با توجه به بدهی کلان شهروندان  به شهرداری  در پی ایجاد راهکار مناسب از جمله با گفتگو  برای وصول 40 میلیارد ریال مطابات شهرداری از شهروندان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : کد های درآمدی در بودجه مشخص است که تحقق آنها نیازمند فعالیت است البته غالبا شهرداری ها در زمینه درآمد پایدار با مشکل مواجه هستند که در همین راستا سیاست و رویکرد دولت این است  که کد نوسازی را به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری به مرحله اجراء بگذارد  که البته فعلا بستر  مقدمات اجرای این قانون فراهم نشده است.

بهزاد پور گفت : در مجموع جهت ایجاد درآمد های پایدار برنامه های را پیش بینی و تدوین کرده ایم که بر اساس زمان بندی تعیین شده به مرحله اجراء درخواهند آمد.

شهردار تاکستان با اشاره به ظرفیت های بلفعل و بلقوه شهر تاکستان در بخش های مختلف خاطرنشا ن کرد :  با توجه به ظرفیت های که شهر تاکستان  در بخش های مختلف دارد  طرح های درآمدزایی را با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در دست مطالعه  و بررسی داریم که انشااله پس از اتمام مراحل بررسی و کارشناسی اطلاع رسانی و به مرحله اجراء در می آید.

 


 وی  در ادامه گفت: رویکرد ما ایجاد امیدواری بین مردم و شهروندان است تا برای اجرای طرح ها از مشارکت همگانی برخوردار شویم.

بهزاد پور اضافه کرد: متاسفانه در گذشته یک نوع بی اعتمادی در میان مردم نسبت به شهرداری و نیز بی انگیزگی در میان برخی کارکنان ایجاد شده که باید آن را با خدمات خود برطرف کنیم.

شهردار تاکستان یادآورشد: ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت شهری یکی دیگر از مشکلات شهرداری تاکستان است که ۱۰۰ هکتار از اراضی جنوب دستخوش این تجاوز قرار گرفته که این کار توسط عده ای سودجو انجام شده است.

 

این مقام مسئول  بیان کرد:باید بپذیریم این ساخت و سازها هیچ کمکی به توسعه شهری نمی کند و به نظر می رسد این حرکت به صورت هدایت شده از سوی عده ای فرصت طلب انجام شده و فقط یک عده سود می کنند.

وی گفت: در حالی که در بالای اتوبان حدود ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده داریم و می توانیم این منطقه را نوسازی و احیا کنیم باید شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز عده ای فرصت طلب باشیم.

شهردار تاکستان اظهارداشت: از همه توان خود برای برخورد با متخلفان سودجو استفاده خواهیم کرد و جلوی ساخت و ساز غیرقانونی را می گیریم.

برخی سیاه نمایی می کنند/ دنبال خدمت به مردم هستیم

بهزادپور از سیاه نمایی برخی در شبکه های مجازی انتقاد کرد و گفت: برخی افراد سیاسی همواره دنبال سیاه نمایی هستند تا مردم را به هر نوع خدمت در شهرداری ناامید کنند و ما به آنها توصیه می کنیم برای این که خدمات متوقف نشود و مردم متضرر نشوند از این کار دست بردارند.

 

شهردار تاکستان اظهارداشت: از همه کسانی که نقد منصفانه به عملکرد شهرداری دارند استقبال می کنیم و درخواست داریم همراه ما باشند تا غفلت های گذشته را جبران کرده و به توسعه شهر کمک کنیم.

بهزاد پور گفت: به هر ایده و فکر سازنده ای که در مسیر توسعه و پیشرفت تاکستان باشد اهمیت می دهیم اما با کسانی که بخواهند منافع عمومی را در مسیر اهداف سیاسی خود با سیاه نمایی پایمال کنند بشدت برخورد می کنیم و در مقابل آنها ایستاده ایم.

همراهی شورای شهر قابل تقدیر است

وی بیان کرد: همراهی خوب شورای شهر و تعامل آنها با یکدیگر و شهرداری مهمترین عامل موفقیت ما در پیشبرد برنامه هاست و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم برنامه های چشم انداز ترسیم شده خود را عملی کنیم.

بهزادپور تصریح کرد: مدیریت شهری زمانی قوی و موفق است که سیاست گذاران آن که همان شورای شهر هستند در کنار هم قرار گیرند و بدون حاشیه موضوعات شهری را با جدیت دنبال کنند.

شهردار تاکستان اضافه کرد: طرح بازآفرینی بافت های فرسوده از سیاست های دولت برای نوسازی شهرهاست و ما نیز در تاکستان در اجرای این طرح جدی هستیم و از ساکنان این بافت ها که متقاضی نوسازی واحدهای خود باشند با بخشودگی و یا تخفیف درعوارض و صدور آسان و سریع پروانه ساخت و دادن تسهیلات کم بهره حمایت می کنیم.


اداره شهر تاکستان ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد/ درآمدهای ما ۶ میلیارد است

بهزادپور در ادامه گفت: اداره شهر تاکستان حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد که فقط ۶ میلیارد تومان آن از محل عوارض تامین می شود و برای تامین بقیه نیازها باید به فکر چاره باشیم.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد بودجه شهرداری از مشارکت مردمی و عوارض، ۳۰ درصد از ارزش افزوده و مابقی باید از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع جدید تامین شود که لازم است برای مشارکت مردم برنامه ریزی کنیم.

شهردار تاکستان تصریح کرد: نگاه ما این است که با استفاده از مشاوره افراد دلسوز تاکستان و نیز رسانه ها برای توسعه شهر استفاده کنیم و در گام اول باید زیرساختها مهیا شود که این کار حداقل دو سال زمان می خواهد.

وی بیان کرد: نمی خواهیم مدیریت گذشته را زیر سوال ببریم اما برای رفع بی اعتمادی مردم و جلب مشارکت شهروندان باید بپذیریم که  شهرداری یک جایگاه سیاسی نیست بلکه خدماتی است و همه باید کمک کنند تا خدمت رسانی در این شهر شتاب بیشتری گیرد.

بهزادپور گفت: تاکستان فرصتهای زیادی دارد که باید آنها را شناسایی کرده و برای توسعه استفاده کنیم که انگور، فرش و زبان تات از ظرفیت هایی است که می تواند «برند» شده و موچب تحول منطقه شود.

پرداخت ۴ میلیارد تومان بدهی شهرداری تاکستان

وی از بدهی شهرداری تاکستان هم به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد و اظهارداشت: این شهرداری بیش از ۷ میلیارد تومان بدهی داشت که با تلاش شبانه روزی توانسته ایم حدود ۴ میلیارد تومان از بدهی خود به پیمانکاران را با تامین منابع درآمدی و فروش زمین و نیز تخفیف در عوارض جبران کنیم.

 

بهزادپور گفت: مردم شریف تاکستان تشنه خدمت هستند و ما هم با همین انگیزه این مسئولیت را پذیرفته ایم تا با استفاده از همه ظرفیت ها و بهره گیری از دلسوزان شهر پس از پرداخت بدهی با اجرای طرح های مهم چهره شهر را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: باید سایه سیاست را از شهرداری تاکستان برداریم و با کمک گرفتن از مسئولان ارشد استان، نمایندگان، مردم شهر و نخبگان و دلسوزان محلی طرح های بلند مدت و میان مدت خود را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: هدایت آبهای سطحی، احداث باند کند رو در کمربندی برای دسترسی آسان شهروندان، اصلاح مبادی ورودی شهر و اصلاح هندسی معابر، احداث ساختمان آتش نشانی در جنوب شهر و ساختمان اداری شهرداری از کارهایی است که در اولویت اجرا قرار دارد.

بهزادپور اضافه کرد: همچنین یکی از نیازهای ما احداث جاده سلامت در آقچه کند است که اعتبار لازم برای آن پیش بینی شده و در کنار آن احداث پارک ۵۰ هکتاری شهر، بهسازی پیاده روهای شهری با توجه به قدمت ۶۰ ساله شهر، اصلاح جدول در برخی مناطق، آسفالت معابر عمومی و کوچه ها، اجرای شبکه فاضلاب از دیگر کارهای ما در سال جاری است.

شهردار تاکستان تصریح کرد: روزانه ۷۰ تن زباله در تاکستان تولید می شود که انتقال آن به سایت محمدآباد با ایجاد ایستگاه سیمی تریلر از کارهای مهم انجام شده است تا سلامت مردم تضمین شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری تاکستان۴۵۰ هزار تومان است که نمی تواند جوابگو باشد زیرا برای ایجاد شهری پویا باید این رقم به یک میلیون تومان برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی