باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی:

هماهنگی خوبی بین مدیریت استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فرایند انتخاب مدیران برقرار نیست.




بابایی صالح گفت : اگر روند فعلی و عدم تعامل و هماهنگی بین مدیران دستگاههای اجرایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کند قطعا نمایندگان از ظرفیت و اختیارات قانونی خود در سطح ملی در دفاع از حقوق مردم استفاده خواهند کرد.

 

روح الله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با  تاکید بر اینکه بر اساس قانون  اساسی قوای کشور مستقل هستند اظهار کرد : قوای سه گانه کشور در عین استقلال با توجه به دغدغه و هدف مشترک برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت کشور  تعامل و همکاری نزدیکی باهم دارند که برگزاری منظم سران سه قوه در همین راستا است.

 

وی ادامه داد: قطعا  تعامل و همکاری نمایندگان قوای مختلف در سطح  استان  ها باید بیشتر و نزدیکتر باشد.

بابایی صالح با یادآوری فرمایش امام راحل  که  مجلس را در راس همه امور دانسته است گفت :   نمایندگان علاوه بر وظیفه قانونگذاری نقش نظارتی را نیز بر عهده دارد همچنین  به عنوان نمایندگان مردم از ظرفیت های بالایی   در جذب امکانات و اعتبارات ملی برخودار هستند   که این مهم با توجه به محدود بودن اعتبارات استانی از اهمیت بالای  جهت  رفع نیاز و مشکلات استان برخوداراست .

نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج تاکید کرد: در استان های که مدیران دستگاههای اجرایی تعامل و همکاری خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند شاهد  جذب اعتبارات ملی و شتاب گرفتن روند توسعه و پیشرفت آن استان ها هستیم .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف مجلس و نمایندگان را علاوه برقانون گذاری نظارت برعملکرد دستگاهها دانست و گفت: براساس قانون نظارت براجرای قوانین و عملکرد مدیران برعهده نمایندگان است لذا اگر نمایندگان در خصوص انتخاب مدیران حساسیت دارند این حساسیت و دغه دغه در راستای انتخاب و بکار گیری مدیران توانمند،  کارآمد،  متخصص ، با تجربه و  کاربلد برای خدمت بهتر به مردم است .




بابایی صالح ضمن گلایه از مدیریت ارشد استان قزوین در خصوص کم توجهی به نظرات نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در فرایند  انتخاب برخی از مدیران دستگاههای اجرایی یادآور شد: متاسفانه در استان قزوین هماهنگی و تعامل خوبی بین مدیریت ارشد استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فرایند انتخاب مدیران برقرار نیست تا جائیکه در خصوص انتخاب مدیران کل جدید ثبت و احوال و محیط زیست استان هیچ گونه هماهنگی و رایزنی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه  جابجایی و تغییر برخی از مدیران استان  بدون اطلاع نمایندگان صورت گرفته است افزود: حداقل انتظار این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان فرایند جابجایی مدیران قرار بگیرند.

نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان محسوب می گردد؛  خاطرنشان کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید هماهنگ کننده  مدیران در استان باشد؛     بنابراین شایسته است که  تعامل و همکاری مدیران استان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نزدیک و  بیشتر باشد چرا که در سایه  تعامل ، همکاری و هم افزایی می توان به رفع مشکلات مردم و همچنین توسعه و پیشرفت استان و جذب سرمایه گذاران امیدوار بود.



وی تاکید ساخت :  اگر نمایندگان هریک از قوا در استان عملکرد جزیره ای داشته باشند قطعا مردم استان دچار مشکل و خسارت خواهند شد که چنین وضعیتی  بر خلاف منویات و توصیه های مقام معظم رهبری و سران قوا است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورا اسلامی بیان داشت : اگر مدیریت ارشد استان و دستگاههای اجرای می خواهند که از ظرفیت نمایندگان در جهت  جذب اعتبارات ملی استفاده کنند باید این تعامل و همکاری بیشتر باشد ؛ البته نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در راستای رسالت و اختیارات خود در هر شرایطی در از حقوق مردم استان دفاع خواهند کرد و در خصوص منافع کلان استان و مردم کوتاه نخواهند آمد .

وی با تاکید بر اینکه  نمایندگان و مدیران دستگاههای اجرایی باید پاسخگویی عملکرد خود به مردم باشند گفت :  بنده صریح اعلام می کنم بخش زیادی از مدیران استان قزوین پاسخگویی مردم که ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب می باشند؛  نیستند.

بابایی صالح مطالبات و خواسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دغه دغه   مردم اعلام کرد و تصریح ساخت: اگر روند فعلی و عدم تعامل و هماهنگی بین مدیران دستگاههای اجرایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کند قطعا نمایندگان از ظرفیت و اختیارات قانونی خود در سطح ملی در دفاع از حقوق مردم استفاده خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج تاکید کرد: اگر تاکنون ملاحظاتی وجود داشته این ملاحظه در جهت آرامش و حفظ منافع مردم بوده است ؛ لذا اگر این روند ادامه داشته باشد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اقتدار از حقوق مردم و جایگاه مجلس شورای اسلامی  دفاع خواهند کرد.

وی گفت: البته بنده و سایر همکارانم از مدیران توانمند که در جهت خدمت به مردم ، و توسعه استان  صادقانه و مجدانه تلاش می کنند حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و دست این مدیران را به گرمی می فشاریم.

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورا اسلامی با اعلام اینکه  استان قزوین از ظرفیت های انسانی خوبی  در سطح ملی برخورداراست گفت : از همه دلسوزان و علاقه مندان استان  درخواست همراهی و کمک برای خدمت به مردم را داریم  چرا که همه با وحدت و همدلی  می توانیم مشکلات مردم را رفع و ظرفیت های استان را دربخش های مختلف شکوفا کنیم و در شرایط فعلی  تفرقه و جدایی موجب هدر رفت فرصت ها و سرمایه های مادی و معنوی استان خواهدشد.

وی در خصوص رویکرد استفاده مدیران بومی و یا غیربومی در دستگا های اجرایی استان قزوین یادآور شد: برای بنده مدیران بومی و غیربومی تفاوتی ندارند بلکه در انتخاب مدیران باید ملاک و معیار  توانمندی ، کارآیی ، تعهد ، انگیزه ، تخصص و...  مورد توجه قرار بگیرد  البته پر واضح است در شرایطی که مدیران بومی از شرایط لازم برخوردار باشند انتخاب مدیران بومی با توجه به شناخت از شرایط اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی استان ، در اولویت قرار دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی