باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

صالحی بخشدار خرمدشت:

سرمازدگی به کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت 80 میلیار تومان خسارت وارد کرده است .




بخشدار خرمدشت گفت :   7 هزار هکتار محصولات زراعت بخش تا 40 درصد و 4700 هکتار از باغات بخش خرمدشت به طور صدرصد دچار سرمازدگی و خسارت شده است .

 دکتر مهدی صالحی در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره  به خسارت بارندگی برف کم سابقه بهاری وسرمازگی به کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت اظهار کرد : متاسفانه در بارندگی برف بهاری خسارت های بی سابقه نبه زارعت و باغات بخش خرمدشت وارد شد که مردم را دچار بحران و مشکل نموده است.

  وی با یاداوری اینکه بیشتر  مردم خرمدشت در بخش کشاورزی و باغداری فعالیت دارند  ادامه داد:  درآمد اصلی و مهم مردم   بخش خرمدشت از طریق فعالیت در کشاورزی  و باغداری تامین می گردد ؛ که  سرمای کم سابقه خسارت های سنگین و غیر قابل جبرانی را به مردم بخش خرمدشت تحمیل کرده است

بخشدار خرمدشت خاطرنشان کرد : 7 هزار هکتار محصولات زراعت بخش تا 40 درصد و 4700 هکتار از باغات بخش خرمدشت به طور صدرصد دچار سرمازدگی و خسارت شده است .

صالحی  محصول باغات شهرستان را از نوع گلابی ، گردو ، بادام ، شلیل ، گیلاس ، انگور و .... ذکر کرد و افزود :همچنین در بخش خرمدشت    گندم آبی و دیم ، جو آبی و دیم ، کلزا ، گوجه فرنگی ، هنداوانه ، خربزه و ... زیر کشت می رود.



این مقام مسئول تصریح کرد : در مجموعه با بررسی  های انجام شده و و ارزیابی کارشناسان کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت به علت سرمازدگی  80 میلیارد تومان  خسارت دیده اند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در بخش خرمدشت عنوان کرد : متاسفانه به علت عملکرد نامناسب صندوق بیمه در سنوات گذشته و عدم پرداخت مناسب و به موقع خسارت فقط 20 درصد کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت محصولات خود را بیمه کرده اند.

بخشدار بخش خرمدشت  گفت : با توجه به اینکه درآمد غالب و اصلی  اهالی بخش خرمدشت از بخش کشاورزی  است  و درآمدی دیگری برای جایگزینی درآمد کشاورزی برای مردم بخش  متصور نیست  کشاورزان و مردم بخش خرمدشت نیازمند حمایت جدی  و ویژه مسئولان و دستگا های متولی در حوزه کشاورزی هستند. 

صالحی با یادآوری اینکه  اکثریت کشاورزان و باغداران بخش برای توسعه فعالیت خود تسهیلات بانکی دریافت کرده اند تاکید کرد  : قطعا کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت با توجه به عمق و میزان گسترده خسارت تا چند سال آینده نه تنها درآمدی نخواهند داشت بلکه باید برای احیاء مجدد باغات   تلاش و هزینه های جدیدی را متحمل شوند لذا امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای چند سال آینده امکانپذیر یست لذا یکی از درخواست به حق کشاورزان منطقه استمهال تسهیلات دریافتی است.

وی افزود : بخشی از کشاورزان برای توسعه امور کشاورزی در سال 96 تسهیلات دریافت کرده اند که زمان بازپرداخت آنها سال 97 است که با توجه به شرایط پیش آمده امکان بازپرداخت این تسهیلات نیز وجود ندارد لذا بخشودگی سود و جرائم تاخیر یکی دیگر از مطالبات کشاورزان و باغداران بخش خرمدشت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی