باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


پزشکیان نائب ریس اول مجلس شورای اسلامی :

هیچ حکومتی  در هیچ زمانی بدون مردم و عدالت ثبات و ماندگاری نداشته است


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: هرکسی که به   بندگان خدا ظلم کند خدا با او دشمن است چرا که هیچ چیزی عذاب خدا را زودتر نازل نمی کند مگر اینکه حاکمان به مردم ظلم کنند.

به گزارش ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با حضور دکتر مسعود پزشکیان نائب ریس مجلس شورای اسلامی و روح اله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ، حجت اله اسلام و المسلمین علیخانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ، علی رحمانی فرمانداران شهرستان بوئین زهرا ، حجت اله اسلام و المسلمین آقا حسینی امام جمعه شهر سگزاباد ، محمد حسن قهرمانی رییس آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهرا ، بخشداران ، شهرداران و تعداد دیگری از مدیران دستگا های اجرایی شهرستان و حضور گسترده فرهنگیان  مراسم گرامیداشت روز معلم در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.

 در این مراسم دکتر مسعود پزشکیان نائب ریس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تاثیر معلم  بر یک دانش آموز اثر گذار و زیاد است اظهار کرد : همه ما در هرجایگاهی که قرار داریم مدیون زحمات و تلاش های صادقانه معلمان هستیم  چرا که  همیشه خاطرات معلمان و مدرسه در ذهن ما وجود دارد و امروز بنده همچنان خاطرات آموزش مسائل دینی  و غیره را از معلمانم به ذهن دارم.

وی ادامه داد: معلم می تواند جامعه را تغییر بدهد و انسان ها را تربیت کند و سپس این  انسان کشور را درست   و مملکت را از مشکلات نجات دهد.


پزشکیان با اعلام اینکه جایگاه معلمان بسیار والا و رفیع است خاطرنشان کرد: مشکل امروز کشور این است که سیاستمداران می گویند سرانه بهداشت و آموزش مردم هزینه است .

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح ساخت:  وزارتخانه ها ی که دارای پول و قدرت هستند  به  وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت که پول ندارند می گویند وزارتخانه های هزینه بر که این نگاه درست نیست .

وی افزود: دردآور است که تعقل کردن هزینه است و آهن پاره به هم وصل کردن سرمایه است  و  نتیجه ی چنین نگاه همین وضعیت است که   در کشور دچار بیکاری ، فقر ، فساد و...شده ایم و در رفع آنها دچار ضعف بوده  و نمی توانیم  مشکلات را حل کنیم .

پزشکیان بیان داشت :  ما  در نگاه مدیریت کشور مشکل داریم و تا زمانی که این نگاه اصلاح و درست نشود کشور درست نمی شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم مشکلات کشور حل شود باید روی انسانها سرمایه گذاری کنیم نه روی دستگاهها چرا که این مغزها هستند که این دستگاهها را درست و تولید می کنند .

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: من اعتقاد دارم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این ما هستیم که مملکت را به چنین روز و وضعیتی انداخته ایم .


وی یادآور شد: ما انقلاب کرده ایم که در مملکت ما عدالت حاکم باشد امام زمان (عج) قرار است تشریف بیاورد که عدالت را در جامعه پیاده کند و اگر ما در مسیر عدالت واقعی حرکت کنیم در مسیر اهداف انقلاب گام برداشته ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرازی از نهج البلاغه که امام علی (ع) مالک اشتر را به عدالت و نگاه یکسان به مردم دعوت می کند خاطرنشان کرد: نباید امروز ما دوستان و هم گروهی خود را در یک سو قرار دهیم و سپس خدا و پیغمبر را در طرف دیگر قرار دهیم این در حالی است که براساس آموزه های دینی ما ، هرچه را برای خود نمی پسنیدیم باید برای دیگران هم نپسندیم.

وی افزود: ما به عنوان مسئولان در تمامی قوا و سطوح یک سفره برای خودمان پهن کرده ایم و هیچ مشکلی نداریم و همه گونه امکانات رفاهی و خدماتی برای خود مهیا کرده ایم و به مردم می رسیم می گوییم که امکانات ، اعتبارات و پول نداریم ؛   اگر پول و امکانات نداریم باید مسئولان نیز سر همان سفره ای که برای مردم پهن شده است بنشینند و برای خود سفره ای جداگانه پهن نکنند .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید ساخت:هرکسی که به   بندگان خدا ظلم کند خدا با او دشمن است چرا که هیچ چیزی عذاب خدا را زودتر نازل نمی کند مگر اینکه حاکمان به مردم ظلم کنند.

پزشکیان گفت: ما به عنوان مسئولین در جامعه اسلامی فردا باید به خدا جواب بدهیم که آیا همان سفره ای که برای مردم پهن کرده ایم ما هم روی همان سفره نشسته ایم و یا سفره ای جداگانه و رنگین برای خود پهن کرده ایم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تصریح ساخت: این ما هستیم که باید عدالت را اجرا و خون واهداف شهدا را زنده نگه داریم و این زنده نگه داشتن این است که با مردم و درون مردم مثل مردم زندگی کنیم نه اینکه دوستان خود را سیر و استخدام و پست بدهیم و به دیگران بگوییم که شغل نیست ؛ تحریم هستیم و اعتبارات نیست ؛ اگر تحریم هست برای همه باید باشد و اگر ما مسئولان  و مردم مثل هم زندگی بکنیم  همانند اوایل انقلاب دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اعلام اینکه آمریکا در اوایل انقلاب قوی تر ، جسورتر و جدی تر از امروز بود و ما در چنین شرایطی سفارتخانه آنان را تسخیر کردیم گفت: به دلیل اینکه در اوایل انقلاب مردم و مسئولان در یک سطح زندگی می کردند و همه با هم همراه بودند آمریکا جرات و جسارت هیچ اقدامی را نداشت.

پزشکیان تاکید کرد: امروز متاسفانه ما آن مسئولان دوره ی اول انقلاب نیستیم لذا باید ما آن فرهنگ و نگاه اول انقلاب را باز گردانیم و گرنه پس از چهل سال از انقلاب با شعار نمی توان مشکلات را حل کرد مقصر ما خودمان هستیم کسی دیگر مقصر نیست و ما این گرفتاری ها را ایجاد کرده ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در چنین شرایطی می فرماید شما بروید درون خانه های خود مشکلات خودتان را حل کنید و هیچ ملامت کننده ای ملامت نکند مگر خودش را و هیچ حمد کننده ای  حمد نکند مگر خدا را ، امروز همه   به همدیگر گیر می دهیم در صورتی که مشکل و گره کار خودمان هستیم.



وی  با اعلام اینکه  عدالت  اجرا نشده و ضرورت دارد که درجامعه عدالت  پیاده شود گفت :  مکانیز پرداخت حقوق در کشور ما ناعادلانه و ظالمانه  است  چرا که  یک مدیر می تواند به راحتی  100 میلیون تومان درآمد داشته باشد و فردی با همان وضعیت 2 میلیون حقوق دریافت می کند که در هیچ جای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد.

وی افزود: اگر در جامعه مومن متقی باشد جامعه در حضورمتقی  سرزمینش بی آب نمی ماند و هلاکت و بدبختی وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول با یاداوری اینکه در کشور ما در زمینه وحدت مشکل وجوددارد گفت : اگر ما نتوانیم در این مملکت وحدت ایجاد کنیم  مدام  برای هم پرونده سازی   کنیم و همدیگر را حذف  کنیم و راحت نیروهای انقلاب را یک به یک برای اینکه زمان بیشتر در قدرت باقی بمانیم از قطار انقلاب پیاده   کنیم مشکلات کشور همچنان باقی خواهد ماند.

پزشکیان تاکید کرد: به اسم خدا و دین داریم زور می گوییم و ظلم می کنیم امام علی (ع) مجسمه عدالت است و ما به عنوان شعیه امام علی(ع)  عدالت را اجرا نمی کنیم و به افراد غیر همسو خود حتی اجازه زندگی کردن را هم نمی دهیم و اگر هوا هم دست ما بود اجازه تنفس کردن هم به مخالفان نمی دادیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا غلطی نمی کند این ما هستیم که غلط می کنیم بنابراین ما باید با فکر کردن مملکت را درست کنیم و اگر نتوانیم برگردیم به فطرت خدایی و مخلصانه برای مردم خدمت نکنیم هر میزان هم که قدرت داشته باشیم کاری نمی توانیم بکنیم

 وی یادآورشد  :تاریخ نشان داده که هیچ حکومتی  در هیچ زمانی بدون مردم و عدالت ثبات و ماندگاری نداشته است بنا براین ما باید برای ماندن ، خود را اصلاح  و اختلافات را حل و کوتاه بیایم و اگر همه با هم متحد و منسجم باشیم همه مشکلات را حل می کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی