باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

بابایی صالح عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

در صورت عدم حمایت و جبران خسارت کشاورزان دچار بحران ها ی اجتماعی خواهیم شد.




نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای گفت: غالب درآمد مردم شهرستان های بوئین هرا و آوج از طریق زراعت و باغداری تامین می گردد و در نتیجه سرمازدگی اخیر   قشر ضعیف و زحمتکش  را دچار  مشکلات و بحران کرده است  و در صورت عدم حمایت و جبران خسارت در شهرستان دچار بحران ها ی اجتماعی خواهیم شد.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره سرمازدگی کم سابقه محصولات کشاورزی در سطح 6 استان کشور از جمله استان قزوین و بویژه شهرستان های بوئین زهرا و آوج  اظهار کرد :  بر اساس بازدید های میدانی و بررسی کارشناسان باغات شهرستان های بوئین زهرا و آوج 70  تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از سرمازدگی بنده به همراه سایر همکارانم  با حضور در وزارت جهاد کشاورزی  همراه با رییس سازمان جهاد و کشاورزی استان با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی  ابعاد فاجعه و میزان  خسارت به کشاورزان استان را مورد بحث و بررسی قراردادیم.

نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس دهم، گفت: در ادامه تلاش برای جبران و بررسی ابعاد خسارت کم سابقه  سرمازدگی  مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی  در استان قزوین از جمله شهرستان بوئین زهرا حضور پیدا کرد و از نزدیک  میزان و وضعیت سرمازدگی باغات را مورد بازدید و بررسی قرارداد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:  عمق سرمازدگی باغات شهرستان های بوئین زهرا و آوج آنچنان گسترده و عمیق است که علاوه بر شکوفه ها ، ساقه های درختان را نیز دچار آسیب جدی کرده است تا جائیکه احیاء و باروری درختان آسیب دیده به چند سال زمان نیاز دارد.


بابایی صالح تصریح کرد :  بنده مکاتباتی با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و رحمانی فضلی وزیر کشور  برای جبران خسارت و اعمال ماده 10 و 12 حوادث غیر مترقبه را داشته ام.

نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس در خصوص دلائل استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی گفت : متاسفانه بخش اندکی از کشاورزان شهرستان محصولات خودرا  بیمه کرده اند  که دلیل عدم استقبال به خاطر عمل نکردن مناسب و به موقع تعهدات بیمه محصولات کشاورزی در سال های گذشته و در نتیجه بی اعتمادی کشاورزان و باغداران به بیمه کشاورزی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دوت باید به کشاورزان و باغداران خسارت دیده کمک و مساعدت لازم را داشته باشد خاطرنشان ساخت :  با توجه به اینکه غالب درآمد مردم شهرستان های بوئین هرا و آوج از طریق زراعت و باغداری تامین می گردد و در نتیجه سرمازدگی اخیر   قشر ضعیف و زحمتکش  را دچار  مشکلات و بحران کرده است  و در صورت عدم حمایت و جبران خسارت در شهرستان دچار بحران ها ی اجتماعی خواهیم شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح ساخت :    درخواست کشاورزان در مرحله اول  استمهال تسهیلات بانکی است چرا که کشاورزان در شرایط به وجود آمده حتی برای تامین  معاش خود با مشکل مواجه هستند  و به هیچ عنوان قادر به تسویه و پرداخت تسهیلات دریافتی نخواهند بود.

بابایی صالح افزود : لازم است ستاد بحران کشور و استان به طور جدی درخصوص راه های جبران خسارت کشاورزان تک محصولی راهکار های مناسب را اتخاذ نمایند تا این مشکل  برای استان در حوزه های اجتماعی  چالش ایجاد نکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی